Alla inlägg under november 2006

Av miniu - 23 november 2006 22:57

Ja, en glasprovarkväll med massor av gott vin var nog det jag behövde just då.Huvudvärken försvann, spänningarna och problemmen kändes verkligen mindre när glaset fylldes med Riesling, Bourdeux och andra godheter.Glasprovningen var verkligen en upplevelse. Vinen smakade verkligen helt annorlunda - en mäktig upplevelse!Inköpte 6 glas som ska pryda mitt nya hem!Nu borde jag hoppa i säng!

Av miniu - 23 november 2006 18:19

Jag känner mig trött idag. Min projektassisten har varit sjuk sedan i tisdags och det börjar bli ordentligt kännbart. Satt i examination hela dagen idag, och vågar knappt tänka på hur morgondagen kommer att se ut. Hur ska jag orka med allt?Jaja, man rår inte för att man är sjuk det gör man inte, men det var minst sagt olägligt just nu.En helg kommer ju inte helt olägligt... det ska bli riktigt skönt faktiskt. Har massor att göra. Måste bannemig beställa både soffgruppen och köket.På lördag är det middag med tjejerna, och det ska också bli riktigt skönt.Imorgon ska vi ut med eleverna på Olearys, och det blir en tidig kväll för min del. Nu ska jag och mamma i väg på vinprovning och jag hoppas innerligt att min spänningshuvudvärk släpper... för jag känner att den börjar bita sig fast.Känner mig less, trött, förbannad och irriterad...

Av miniu - 21 november 2006 13:15

Sitter här på jobbet och har kommit tillbaka från lunchen. Ska försöka fylla eftermiddagen med något vettigt. Kanske ska påbörja examinationsuppgiften innan det börjar storma allt för mycket.Bankbesök imorse, och det gick över förväntan. En bra ränterabatt och bra villkor. Känner mig toppennöjd med det. Har nog världens bästa bankkvinna. Ikväll ska jag visa lägenheten igen, och hoppas på att få ett bu eller bä, så att jag kan gå vidare med andra lösningar.Det är hela 7 varma grader idag... helt otroligt, nästa helg är det första advent ju. Blir ingen jul hos mig, ska nog bo bland flyttkartonger.Nu finns det ingen mer ursäkt för att ta sig an examinationsuppgiften... eller?! kanske en kopp kaffe, kanske ringa ett samtal, kanske ta en prommenix i korridoren, kanske skriva det där mailet, kanske kanske kanske...

Av miniu - 20 november 2006 22:14

... och jag är en av dom. Men nu känns det nästan befogat att ha det så.Idag hittade jag äntligen ett kakel jag kan tänka mig. Tack Eurokakel för hjälpen, det kändes så rätt.Hittade också badrumsmöbler, och det blev så mycket lättare.Idag var snickaren där och kollade köket, och det visade sig att fläkten kan vara där i hörnet... tack!Helene var med och kollade läget. Helt annat att se huset idagsljus. Det kommer bli så läckert.Avrundade tidigt på jobbet idag, det känns så jobbigt. Hoppas att jag får mer ork i morgon, då ska det pratas boräntor med banken och kollas på golv. Det ska bli kul på sitt sätt.Nu väntar sängen. Träningspass ikväll. Ett pulspass och en vända på gymmet, riktigt härligt.Natti!

Av miniu - 19 november 2006 19:09

Ja, då var det söndag då. Helgen har gått i planeringens tecken. Mycket som ska planeras, mycket som händer.I morgon kommer byggföretaget som ska sätta upp köket. På tisdag kommer golvföretaget som ska lägga golvet och kolla/mäta. Nästa vecka kommer kakelsättaren och kollar på vad ett badrum kommer att gå lös på.Tapeter är så gott som valda. Väntar och hoppas på ett positivt svar från Ralph Lauren ang kökstapeter, annars blir det till att tänka om.Soffa och matsalsmöbler ska beställas inom kort.Det går framåt och det börjar hända saker!Igår kände jag mig så där konstigt uppspelt, kunde inte slappna av. Idag var det lite bättre.Mycket på jobbet och mycket att tänka på privat också.En härlig söndag blev det iaf. Klev inte upp före klockan 13.00 - låg och mojsade i soffan med ett stort duntäcke över hela mig... *gaaaah*Nu väntar ett bad, och jag funderar helt ärligt på om jag inte är värd ett glas Moet Chandon ikväll, eller ett glas Veuve Cliqout, eller ett glas Bollinger.Kanske kanske.

Av miniu - 10 november 2006 23:00

Ja, idag avgjordes det efter en hård budgivning. Jag är husägare, i det området jag aldrig hade kunnat drömma om att bo. Ååååh vilken lättnad när jag idag strax efter 16.00 faktiskt var ensam kvar och huset var mitt!Fråga tjejerna på jobbet... jag har inte kunnat jobba någonting de två sista dagarna.Jag har nog aldrig varit så nervös som jag varit de sista dagarna.Men... nu är det klart i allafall. Den 1 januari flyttar jag till det som ska bli mitt drömboende. Nu väntar månader av renovering och åter renovering.Kök ska beställas, väggar ska rivas, badrum ska göras.Roligt... underbart...härligt och bara så ljuvligt!Nu ska min lya ut på Blocket inledningsvis!Vilken dag!

Av miniu - 3 november 2006 22:27

Ja, så var det sedvanlig fredag igen då. Vilket innebar middag hemma hos mamma, är så trött på fredagar. Och sedan en stund framför Idol.Nu är jag så trött och ska snart inta kuddläge.Idag var det en hektisk dag på jobbet, allt samtidigt och vissa hade halv dag.Jag och Helene stannade kvar och jobbade heldag. Så mycket skönare att avsluta när allt är klart.Det blev inte klart så imorgon blir det en heldag på kontoret för min del, och det ska inte hända fler gånger.Vägrar att hamna i det jag hamnade i våras. VÄGRAR!Fredagsträning som vanligt med lillkussen, hemkommen från Stockholm. Efter passet blev det gymmet och jag höjde vikterna lite... nu ska jag ligga på det här några veckor, och sedan blir det ett snäpp upp igen. Lets Try!Husvisningen igår gick bra. Inväntar att vi ska komma i gång med budgivningen. Överpris på en överhettad marknad är det som väntar mig just nu... Inte sååå kul!På kortet ser ni mina arbetskamrater när vi var på kundmöte hos AF, inte alltid man får komma dit heller... frivilligt! Massor av microugnar konstaterade Helene!Natti!

Av miniu - 1 november 2006 21:27

Ja, igår kom vintern med besked... och jag har sommardäck.Imorgon ska det bytas. Jag är så nervös för färden ner till Däckfirman, men det ska gå har jag lovat mig själv nu. Japp, så har man återvänt till vardagen efter lite semesterbloues. På jobbet lunkar det på... jobbigt att data och telen inte kommit igång, två veckor senare än planerat - och alla andra bara blundar. *gaaah*I kväll blev det Yoga, blev så irriterad på en kärring som bara rusade in, en kvart efter påbörjat pass. Hade kunnat vrida allt av henne.... *ännu mera gaaaah*Min lillkusse som brukar träna med mig har åkt till huvudstaden, utan vuxet sällskap och lite orolig är man ju. Har redan fått två samtal, båda lika inteligenta, vilket gör att oron faktiskt är befogad.Fråga 1; Var stoppar man in pengarna i förvaringsboxarna??? ojoj...Fråga 2; Nu har vi köpt 24-timmars kort, hur gör vi nu?Såg att hon ringt under träningen också... lilla du... jag är ju orolig!Nu är det natti!

Ovido - Quiz & Flashcards