Direktlänk till inlägg 4 februari 2008

Skrämd till tystnad...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!


Dags att lägga ett kapitel av sitt yrkesverksamma liv åt sidan, byta blad. Som alltid kan man dra lärdomar och samla på erfarenheter. Vilka blir erfarenheterna och lärdomarna då?

Tyvärr väldigt dystra. Jag trodde att det lönade sig att vilja driva processer framåt genom att våga vara kritisk, våga ställa frågor, våga vara banbrytande och våga vara den som tordes stå upp för det som inte alltid är det bekvämaste. Jag vill fortsätta att tro att så är fallet, att det behövs folk som vågar vara obekväma, vågar vara sig själv. För att få passa in i det jobbet jag har lämnat/ska lämna/borde lämna/kommer att lämna... you name it... så hade jag tydligen passat bättre genom att fortsätta med det falska spelet som pågår, le och vara glad, hålla varandra om ryggen, prata skit... men le utåt. Blir illamående av tanken...


Baksidan av att inte vilja ställa upp på det fick jag uppleva idag. Om några år kommer jag säkert vara min lyckliga stjärna evigt tacksam att det inte blev mer än 3 års strävan mot det som var ouppnåeligt. Just nu känns det bara väldigt...*söker lämpligt ord*... blandat, blandat är vad det känns.


Ångrar att jag varit så lojal, att jag kämpat, att jag offrat så mycket. Till vilken nytta? Innerst inne borde jag le och se möjligheterna, men ytterst ute har jag blivit ruskigt påmind om hur grym och feg världen är.

Ångrar däremot inte alla roliga stunder, alla jag hjälpt och det fina jobb jag faktiskt lagt ner. Det kan ingen någonsin ta i från mig - någonsin!


Kan inte skriva mer, jag är skrämd till tystnad, men jag är jag och jag kommer tillbaka på alla plan. Vidare vill jag och vidare ska jag...



 
 
Ingen bild

Din kollega

4 februari 2008 17:31

Du har gjort något andra inte vågar, du har varit dig själv. Företaget är den som drar den största nitlotten i detta. Innerst inne vet du att du har gjort allt det du kunnat, du kunde inte göra mer.

Vi som är kvar kan däremot hoppas att detta blir en ringklockas uppenbarelse att det finns grova fel i denna organisation. RIKTIGT GROVA.

Jag vill ge dig den varmaste av kramar och mod att fortsätta vara den du är, du är en av de starkaste personligheter jag mött. Du är en vinnare och förlorarna i detta fall är företaget som förlorat kompetens som är oersättlig. Vi förlorar en fighter.

 
Ingen bild

Helle

4 februari 2008 17:45

Du är en hjälte. Fram för fler som dig!
Förstår att det känns i dig just nu men livet är så mycket mer än ett jobb och det tror jag att du insett det sista året.

Som kommentaren ovan så säger jag det samma. Förloraren är given.
KRAM!

 
Ingen bild

Elin

4 februari 2008 18:03

Ni ligger väl i upphandlingstider nu? Du kommer få någonting bättre. Det blåser på toppen och du vet att du gjort rätt. Det är huvudsaken.
Någon skrev att du är en fighter och det är du, glöm aldrig bort det.
*kram*

 
Ingen bild

Stina

4 februari 2008 18:34

Det är med sorg i hjärtat jag kan konstatera att du fått känna av företagets mentalitet fullt ut nu...men som "alla andra" så vill jag understryka att det är DOM som drar kortaste strået på att behandla människor på detta vis!!! De förlorar härmed en mycket skärpt, ambitiös och kompetent ledare.....och du, du kommer att landa på fötterna...tro mig.
Själv så hamnade jag som bekant med pannan mot den berömda väggen efter ett gästspel på ovan nämnda företag...visserligen pga många andra orsaker också...men det var den sista knuffen så att säga.
Gå därifrån med högt buret huvud och stolt blick...du med!
Många kramar får du av mig....

 
Ingen bild

Sten

4 februari 2008 18:56

Hallå hallå där uppe på Högre Höjder!

När jag läste dagens blogg här så kom jag att tänka på något tänkvärt (sic!) som jag hittade bland en massa latinska ordspråk idag...

"Sapere aude är en latinsk fras som betyder "våga veta" (det vill säga "hav mod att göra bruk av ditt egna förstånd, utan någon annans vägledning")." http://sv.wikipedia.org/wiki/Sapere_aude

Det citatet tycker jag känns väldigt bra att kunna ta till när allsköns "viktigpettrar" och självutnämnda "förstå-sig-på-are" kommer och försöker tala om för oss i Tillståndet hur vi ska känna, tycka, tänka (och hur vi inte ska göra det... "den enda experten på mig och mitt mående är jag själv").

Nu får du det citatet av mig. "Slit det med hälsan" ;-)!

Kram!


 
Ingen bild

Grodis

4 februari 2008 21:01

Oj, oj.. kära vän!
Nu verkar det storma runtomkring dig och jag kan bara lämna en hög med varma kramar. Hoppas det lugnar sig snart och att du kommer starkare än någonsin ur det jobbiga som verkar hända runtomkring dig. Så jobbig läsning.. :-(
Men jag tror på dig, kära du och vet att du är stark! Tack för att du finns!
KRAM!

 
Ingen bild

Ingrid

4 februari 2008 21:06

Jag är chockad, vad fan är det som händer?
Just nu vet jag varken ut eller in, vem är vinnare, vem är förlorare.
Håll näsan högt.
Vi hörs
Kramar i massor

 
Ingen bild

Kollega

5 februari 2008 08:21

Visst är det så. Att det pratas skit och klappas på valda ryggar inom företaget.
Du är för bra för det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Av miniu - 29 januari 2008 20:40

Känner mig så extremt less just nu, och faktum är att jag varit det sedan början av denna dagen. Hela jag skriker efter lugn och ro, och framförallt semester. Nu var det längesedan jag hade sådana här dagar som denna, då det mesta tar emot. Naturligt...

Ovido - Quiz & Flashcards