Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Extremt pissed off...

Av miniu - 29 januari 2008 20:40

Känner mig så extremt less just nu, och faktum är att jag varit det sedan början av denna dagen. Hela jag skriker efter lugn och ro, och framförallt semester. Nu var det längesedan jag hade sådana här dagar som denna, då det mesta tar emot.

Naturligtvis handlar det mesta om jobbet och jag är fullt medveten om att jag inte ska klaga, men ibland känns det bara förbannat överjävligt jobbigt, och idag har jag en sådan dag.

Känner mig otillräcklig...

Känner mig maktlös...

Känner mig pressad...

Känner mig stressad...

Känner mig less...

Känner mig likgiltig...


Framförallt känner jag att jag inte har betalt att utföra detta jobb jag gör nu, samtidigt som jag alla andra dagar utom denna trivs väldigt bra med jobbet. Tack och lov att det inte finns någon familj med små barn som har tider att passa och krav på ett eget liv, för det går då inte att kombinera med detta jobb, där man förväntas vara tillgänglig dygnet runt, jobba i produktion så mycket som möjligt, kunna svara på frågor så mycket som möjligt, hinna med administration, hinna med att vara strategisk och planera framåt, vara tillgänglig för regionsledningen så snart det behagas samt att le och vara glad... håhåjaja!


Har funderat en del på om jag hade uppfattat min situation annorlunda om jag hade haft en riktig platschefslön. Troligen! Som det ligger nu har jag en projektledarlön men förväntas göra mer än så, förväntas göra prognoser, ha personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar, utöver att man projektleder ett eller två projekt. Håhåjaja!

Allt som oftast är det förbannat roligt, men dagar som denna känner jag mig totalt urlakad på all energi och imorgon är det en ny dag, som börjar med ett telefonmöte klockan 8.15 och avslutas med ett telefonmöte strax efter 17.00 - däremellan ska ett av mina projekt spikas, fakturering ska göras, kunder jagas, planeras med personal, konsulter bokas. Kanske att jag får en riktig långlunch imorgon, med Malin!


Nä, detta blev inget roligt blogginlägg, bara en massa gnäll. Ska bums slå på Grey´s och ägna mig åt McDreamy ett tag, och glömma min egna tillvaro.

Nyduschad och nytränad tror jag att jag hoppar ner i soffan och hoppas på en bättre arbetsdag - som platschef med lön som en projektledare.

Tag 2 betala för 1...

Köp en projektledare så får du platschefen på köpet...


 
 
Ingen bild

Ingrid

30 januari 2008 10:45

Förstår precis vad du menar.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards