Direktlänk till inlägg 28 januari 2008

Måndagsglöden fattas...

Av miniu - 28 januari 2008 11:22

Det är måndag, det är en ny dag - en ny vecka men jag känner mig trött. Saknar glöden helt enkelt.

Kanske beror det på förvirringen?

Kanske beror det på känslostormen?

Kanske beror det på den kommande semestern som väntar?


Sov riktigt gott i natt i allafall, skam vore det väl annars efter en dag i total dvala där jag verkligen var lik en disktrasa, totalt genomslut och urvriden.


Sitter på jobbet och betar av min To-Do-lista. Snart är det lunch, ska ta mig en vända på stan och försöka uträtta lite ärenden som att kolla på en ny bikini och annat små plock. Tror bestämt att jag ska handla lite mat till en riktig middag som jag ska laga idag, trots att det är måndag och måndag betyder jäkt på eftermiddagen och uppvärmning av mat. Idag tror jag dock att jag vill ställa mig vid spisen och laga riktig mat. För att få den ekvationen att gå ihop med jobb och träning så blir det till att sluta jobbet lite tidigare och plocka några komptimmar.


För att återgå till detta med glöden då... Det kanske är bra att inte känna glöd? Ogillar likgiltighet, men nu känner jag den och jag vet helt enkelt inte om det enbart är av ondo. Det är ovant, nytt men kanske inte så hemskt ändå... *klurar vidare*


 
 
Ingen bild

Sten

28 januari 2008 16:33

Glöd är väl bra att känna... men om man börjar brinna för länge... inte nyttigt, tänker jag. Och likgiltighet... den kan ju vara "glödens" raka motsats. Men mitt i det du känner just nu: glöm inte bejaka dig själv.

Kram till dig, och massor av varm omtanke.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards