Direktlänk till inlägg 21 juli 2006

Semestertajm!

Av miniu - 21 juli 2006 16:29

Ja, nu är det semestertajm för min del. Min första sommarsemester i mitt liv, en konstig känsla.Veckan sniglade sig fram och jag jobbade undan allt jag bara kunde och förberedde för min "tillbakagång" i slutet av augusti... Mycket kommer att hända då, och hur det blir vet bara framtiden, så vi får se.Hur som helst så har jag lite på gång och önskar en tumme eller två för att det blir som jag önskar.Idag tog jag mig en bonusdag, och tjuvstartade semestern. Riktigt skönt att få städa och tvätta undan, för det var det jag gjorde.Nu väntar 5 härliga veckor på mig, som ska fyllas med mysiga saker. Min familj och mina vänner ska få en hel del tid av mig, tid jag tidigare inte haft. Jag inleder semestern med att åka till stugan imorgon och bara vara. Massor av filmer och böcker är nerpackade, för jag ska bara vara och tillåta mig att gråta över hur förbannat illa några personer faktiskt gjort mig - personer jag trodde att jag hade nära...Sedan tänker jag ta allt som det kommer, men jag önskar att jag hinner hitta mitt drömboende också, så att köket kan planeras under ledigheten och alla tapetval göras.Lite träning ska hinnas med också, eller hur Blondie?Det blir nog bra det...Ikväll blir det middag på Il Barone, och jag längtar redan nu efter lite god mat och ett gott vin till det. Mums!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards