Alla inlägg under juli 2006

Av miniu - 14 juli 2006 21:31

Idag var det avsked för Peter på jobbet, och det var många blandade känslor hos mig. Jag var otroligt trött idag så dagen gick som en dvala - men nu är det äääääntligen helg!Känner mig så glad över att jag tagit ett beslut om framtiden på jobbet, det gör mig riktigt lugn.Jag jobbar nästa vecka, därefter blir jag långledig i 5 hela veckor och det ska bli skönt att få vända tankarna innåt - det ska jag. Nu ska jag tänka på vad jag vill, inte något annat.Idag åkte jag och Helene och hälsade på Lena och hennes Katta. Katta blev visst inte så glad för mig, som bilden avslöjar... Lunchen hos Lena var riktigt härlig - tack för den stunden. Både jag och Helene behövde det efter allt turbulent på jobbet.Lena hade gjort det så fint - och det kändes så avslappnat - det måste vi göra om.Jag som skulle ut på partaj idag... fick en hiskelig huvudvärk av allt, så det blev en lugn kväll på 1891 med god mat och god dricka och nu är det snart sängen!

Av miniu - 11 juli 2006 20:42

... ligger det något i det? Isåfall skulle jag ha världens finaste ögon just nu.Imorse när jag vaknade började dagen på värsta tänkbara sätt, jag fick reda på att det tagits in en vikarie i mitt projekt - utan att fråga mig. Om jag kände mig påtrampat tidigare, så är jag totalt överkörd idag. Känner mig så förbannat kränkt.Och i samma veva ställer jag mig frågan varför jag kämpar.Allt är bara kaos, och vi måste klara av verksamheten. Jag orkar snart inte längre...Åt en lunch med Peter idag, åt var kanske att ta i - petade är nog mer rätt ord. Varför gick jag med på att utsätta mig för det, att bli ledsen återigen...Efter mitt läkarbesök förberedde jag morgondagens möte, det är mycket som står på spel. Det var jobbigt att skriva ner allt som hänt - men det är nog det enda rätta just här och nu.Träning med kusinen ikväll, det var riktigt skönt. På bilden ser ni hur hon värmer upp på parkeringen.Varmt och skönt hade vi det, även om några hade lite svårt att hålla takten...*skratt* Hur svårt kan det vara?!Nu är det snart sängen som gäller tror jag - eller en film - eller inget.

Av miniu - 9 juli 2006 22:17

Idag är det söndag,och då borde det ju vara måndag imorgon, och det är det... men jag ska vara ledig - helt underbart skönt.Idag stod det familjesammankomst på dagordningen, vilket innebar att Ludde och hans familj kom och hälsade på. Riktigt trevligt var det.Jag ordnade lite god mat som gick hem. Det bjöds på kycklingspett med ostbakad potatis. Två kalla grillsåser, en härlig avocadosallad och en fetaostfylld grillad tomat.Smaskens!Till efterrätt blev det marinerade jordgubbar med melon och yoghurtsås. Gott det också.Grill betyder vin - ett smaskigt gott fylligt rött vin. 3 glas och jag känner mig rätt trött. Det blev ju en fördrink också.Jag och Anneli tog två varv på Ryggis med stavarna idag. Härligt att hon är tillbaka - du är bäst tjejen... speciellt din insikt om karlar...*gillar skarpt*Nu är det natti snart här!

Av miniu - 8 juli 2006 21:16

Det är riktigt varmt och skönt ute. Har nyss kommit hem från en eftermiddag i stugan. Strax väntar sängen på mig.Idag har jag haft en härlig skön dag. Åkte i väg och ordnade lite blommor - mina vill inte riktigt vara med. Det blev lite nytt till blomstertrappan på altanen, och jag är helnöjd.Passade på att fylla på champagne-förrådet i kylen, det började bli lite glest där.Skulle köpa lite rosévin inför morgondagens grillparty, men där var det tomma hyllor. Köpte lite gott rött istället och hoppas att det faller gästerna lika bra i smaken.Hemmet skulle behöva städas, men jag måste erkänna att jag tappat lite av gnistan nu när jag letar nytt boende. Planering och inspirationssökning pågår och det är ganska mysigt.En skön lat dag med andra ord...

Av miniu - 7 juli 2006 21:07

... ja, en person förtjänar verkligen inte mina känslor just här och nu... men jag rår inte för dom - jag skyller väl på vänlighet då!Idag har jag haft en av mina bättre dagar så långt. Gick riktigt pigg och alert till jobbet imorse och startade igång innan klockan visade 8. Det var en bra jobb dag, och det kändes bra att jag tog mod och verkligen genomförde den. Jag fick så mycket tillbaka. Fick till ett samtal med en person som betyder mycket för mig just nu, och det kändes också bra - det lugnade mig på något sätt, att jag inte längre känner hat och ilska mot denna person längre.Vi åkte ut till Lörudden på kundlunch - verkligen trevligt. Maten som jag hade förbeställt passade alla i smaken. Fick höra några goda ord om arbetet jag lagt ner och det var nog precis det jag behövde höra just nu.I eftermiddag satte jag mig ner och skrev ner alla frågor jag vill ha svar på från min chef, det återstår att se om jag får svar på dom till veckan.Dagen avslutades med utgång - oxfilé och rödvin och jag är helt matt i skallen och ska strax krypa till sängs - nöjd med dagen och inga som helst förväntningar på den kommande helgen!

Av miniu - 6 juli 2006 17:31

Idag var det dags för jobbet igen och det kändes väl inte helt bra.Gjorde det jag skulle och lite till, och därefter for jag hem, packade lite bikini och gav mig av till en plats för mig själv - för mig och mina tankar.En bok fick följa med, och båda mobiltelefonerna. Det var hiskeligt skönt att komma bort, och det känns faktiskt mycket bättre nu. Lite solbränna fick jag på köpet också, men inte på vaderna - som var objektet för dagen. Tänkte nämligen ha kjol på mig på jobbet imorgon, något jag aldrig har - men imorgon kanske...Igår kväll var allt botten igen, antar att det är min process som gör att det ser botten ut, men det finns hopp även för mig.Lagade ihop en god middag, tortellini med ädelostsås och en sallad. Massor av vatten blev det till det.Ikväll är det träning igen, och det ska bli skönt. Träningsvärken i axlarna sitter kvar, men jag ger mig inte.En extra puss till min lillkusin - hon är ju bara så bäst. Fast det skiljer hela 7 år så är hon bara helt bäst. Hoppas vi kan hitta på mycket skoj i sommar - det ska jag se till att vi gör.Puss!

Av miniu - 5 juli 2006 20:46

Och vilse är jag... totalt vilse i mitt liv här och nu.Idag var det en hektisk dag, två läkarbesök inbokade och det gick bra. Hann med en lunch med mamma och moster, trevligt och avkopplande även om jag var allt annat än hungrig, fastän magen kurrade.Det blev ytterligare ett bakslag på jobbet idag. Ett bakslag som gör att jag kommer att ha svårt att ta ut min sjukskrivning och min semester. Frågorna är många och svaren verkar det bara jag som vill ta tag i. På eftermiddagen ställde jag mig frågan om det verkligen är värt allt lidande det jag genomgår nu. Jag hoppas ju innerligt att det är det, men när man genomgår det är det hemskt.Tröttheten tog tag i mig på eftermiddagen och jag är totalt slut i kroppen, något jag inte varit på länge. Träningspasset igår kväll gjorde susen, för axlarna värker idag. I morgon är det dags igen!Det kom blommor till mig på jobbet idag... fina va?Nu ska jag hoppa ner i sängen och hoppas på att jag får sova en lång och härlig natt.

Av miniu - 4 juli 2006 15:29

... för vidare ska jag!Idag var det jobbdags igen, och det kändes väl inte allt för kul. Jag vill att det ska vara kul att jobba, inte att man ska vandra runt i något halvläge och må allmänt dåligt.Det blev en intensiv förmiddag på jobbet, och därefter blev det en lunch med världens bästa mamma - tack för att du finns!Eftermiddagen är lugn och skön, innehållande lite vattning av blommor och lite plock i hemmet. Försöker hålla tankarna borta från hur ledsen jag är.Smet in på Electrolux Home igen, för att glutta på lantköket...sugen är bara förnamnet.Världens bästa lillkusin är på väg hem, och det ska bli så skönt att få lite tid tillsammans.Kvällen ska förhoppningsvis bjuda på lite träning, det var ett tag sedan. Nu när maten verkar fungera så ska vi se hur kroppen ställer sig till att träna.Imorgon är det läkardags och massa annat inplanerat, så det blir säkert intensivt.Tog ett kort på mina panseekorgar som vägrar inse att det faktiskt är sommar nu, och inte vår. Men det knoppas som tusan, så dom får stå ett tag till.

Ovido - Quiz & Flashcards