Alla inlägg den 7 oktober 2006

Av miniu - 7 oktober 2006 22:30

Japp, idag kom min kusin med familj på en försenad födelsedagsmiddag.Jag tog mig tid och lagade till lite god mat.Till förrätt blev det en chrevretoast med serranoskinka, acasiahonung, rostade pinjenötter och en balsamstänt ruccula. Vinet som serverades var ett rött vin, Shiraz. Foot of Africa - nyhet från Systemet, och rekommenderas.Till huvudrätt hade jag gjort en skaldjursgryta, men jag tror inte riktigt att sällskapet uppskattade delikatesserna. Urgott tyckte jag att det var, med aioli och vitlöksbröd till. Till huvudrätten drack vi ett halvtorrt Reisling - också jättegott.Efterrätten bestod av en vitchokladmousse med äppelkompott och björnbär, och ett mustigt dessertvin.Jag har sovit en stor del av dagen, kände mig trött efter gårdagens alla aktiviteter. Nu är hemmet städat och jag ska nog snart krypa till kojs med nyaste numret av Diego... eller om det blir ett glas vin till...hm!Natti!

Ovido - Quiz & Flashcards