Alla inlägg den 29 oktober 2006

Av miniu - 29 oktober 2006 18:58

Nu är det bara det obligatoriska söndagsbadet kvar. Vilken underbar helg jag haft... helt lovely.Fredagsträningen var jobbigare än vanligt... det var den - men inget träningsvärk därefter. Känner mig starkare i kroppen på riktigt!Fredagen bjöd som alltid på en slö kväll där Idol går av stapeln. Peter Swartling gör att pulsen nästan känns som på fredagsträningen. Haklapp och trosskydd på!Vaknade på lördagsmorgonen av ett underbart härligt väder. Några minusgrader, frost på löven och strålande solsken.Tog en prommis ner på stan och åt lunch med Titti, drack vin mitt på blanka dagen. Så härligt!Mötte upp mamma på stan och åkte och handlade.Gluttade också på huset som jag ska på visning till veckan.Håll tummarna snälla!Imorse vaknade jag, fick sova en timme längre, och tog mig mod och tränade på morgonen. Kom hem och tog mig an städning och plock.Nu är en god middag i magen och två glas gott vin likaså, bubbelbad nästa!Dom rosa små molnen hoppar jag fortfarande runt på... får man må så här bra?

Av miniu - 29 oktober 2006 13:56

Så var man då hemma från Kap Verde sedan några dagar. Resan har varit helt OK, men det är lite blandade känslor.Jag var jättenoga med att inte ha allt för höga förväntningar - ingenting kan slå Mexico!Ön Sal som vi bodde på består av sand sand och åter sand. Vi bodde på ett fint Riu hotell precis vid stranden. Håkan den stackarn blev förkyld, men inte helt oväntat. Efter en dunderkur så blev han bra... hoppas att han lärt sig en läxa!Jag hade det bra, blev lite krasslig i magen två dagar, men annars var det helt OK. Jag fick sol och bad, och det är det jag ville ha.Sitter och lyssnar på skivan jag köpte och drömmer mig bort och minns alla härliga rytmer!

Ovido - Quiz & Flashcards