Direktlänk till inlägg 5 januari 2007

Vi har hittat fukt i köket...

Av miniu - 5 januari 2007 09:41

Sällan blir det som man tänkt sig. När köket revs hittades det fukt där kylen och frysen stått, som börjat sprida sig uppåt väggarna... Hur typiskt är inte det då?Försäkringsbolaget kontaktade...Förövrigt sov jag en god natt - ryggsmärtan störde inte sömnen. Känner mig mycket bättre i ryggen idag, men inte 100 bra, så det blir till att ta det lite piano idag.Budgivningen på min lya fortsätter, det är ganska spännande att höra SMS signalerna. Tror nog att vi nått toppen nu... men varje extra krona är faktiskt guld värd för mig just nu!

 
 
Ingen bild

Sten

6 januari 2007 00:46

Hej på dig!

Sicket elände med fuktskada, du som så mycket och så länge sett fram emot ditt nya hem... jag hoppas massor att försäkringsbolaget stöttar dig så du inte behöver betala reparationen själv.

Skönt för dig att du är bättre i ryggen efter allt slit med borttagning av lister och socklar. Sådant kan sitta hårt vet jag. Både lister och socklar och "ontet i ryggen"...

Och så hoppas jag du får så mycket för huset som du behöver.

Varm omtanke till dig!

 
Ingen bild

Stina

6 januari 2007 10:58

Åh,vilken underbar läsning! Och då tänkar jag inte mest på den senaste dagens blogg;) Jag har plöjt igenom ALLT skrivet sedan juni-06 och skrattat med, morrat och torkat en tår i ögonvrån. Du o jag Marianna lever olika liv: Jag mkt äldre (14 år!!!) och med stugan full av ungar med allt vad det innebär och du har singellivet med frihet, möjligheter och längtan. Denna olika tillvaro till trots så känns du som min tvillingsjäl! Vi har lika värderingar, människosyn och samma höga krav på oss själva o driv framåt. Jag önskar dig all lycka till med huset, jobbet och livet i övrigt! Kram, Stina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards