Alla inlägg den 20 januari 2007

Av miniu - 20 januari 2007 23:24

Trodde väl aldrig att jag skulle få skriva det - att packningen är inledd. Så efterlängtat men också så jobbigt.I ett år har jag nästan väntat på att det perfekta läget skulle dyka upp och det gjorde ju det...NU har jag börjat packa till det som ska bli min oas.Ikväll gick jag igenom alla julsaker, påsksaker och annat dekorationsmaterial. Om allt flyter på så ska jag köra i väg det till huset i morgon. Rensade alla tidningar och det var en del även om jag tyckte att jag nyss gjorde det samma.Att flytta från 65 kvm till 150 kvm känns lyxigt och jag förstår att folk som flyttar från det motsatta får det lite värre med packningen.Jag har egentligen god tid på mig, men dagarna rinner i väg och det är i stort sett endast helgerna jag har möjlighet att packa. Vardagarna består av jobb, ännu mera jobb och lite träning på det...Nu i veckan försvinner nästan hela veckan av utbildning i Göteborg.I helgen hoppas jag dock på att köket är klart så att jag kan börja flytta över köket, och ställa allt på plats där. Intensiv dag idag har jag haft. Sov ut ordentligt och därefter bar det i väg till huset för att städa efter byggfolket så att målarna kan sätta fart med övervånigen till veckan. Det blev massor av skräp som fick fraktas till Blåberget. Åkte och hämtade badrumsinredningen till övervåningen och därefter tillbaka till huset och städning av all plats och frigolit som ska slängas.Nu är klockan mycket och dags för sängen!

Ovido - Quiz & Flashcards