Alla inlägg den 14 januari 2007

Av miniu - 14 januari 2007 22:35

Inte helt otippat skulle vissa av er säga, eftersom den innehöll allt jag tycker att en film ska ha , dramatik, kärlek, komedin och en stor mängd värme...Ni måste bara se Pingvinresan om ni har en stund över. En helt annorlunda underbar ljuvlig och varm filmupplevelse, med betoning på annorlunda. Blev ingen träning idag, utan en kväll en soffan med film, då snön fullständigt vräker ner ute, och inte en endaste plogbil syns till - spännande att åka till jobbet imorgon!Så... nu har jag sett Pingvinresan, och nu återstår bara Happy Feet som jag har lite större hopp att få se tillsammans med någon. Anneli skrattade när hon hörde vilken film jag hyrde, men även hon hade nog tyckt att denna var ljuvlig. Små små små lurviga liv...Jag är som tokig i djur på äldre dar... helt uppslukad av små djur och är det dessutom en pippi - ja, då är det en hang up på hög nivå.Nu ska jag försöka avrunda innan vardagen och måndagen tar över igen!

Av miniu - 14 januari 2007 14:04

Ja, då var det söndag och man sitter på jobbet. Så skulle det ju inte bli, och så är det vanligtvis inte. Backa klockan ett halvår så var det mer regel än undantag att jag tillbringade helgerna, kvällarna och all min lediga tid på jobbet. Never att det ska bli så igen.Idag är är jag på jobbet och pysslar med lite bilagor till ett anbud som ska in imorgon.Ute fullständigt vräker snön ner och Håkan som hade lovat att ordna till renoveringsgipsen i nya huset. Bor man längst upp i stan är det naturligt att inte komma upp med bilen, och så blev det idag.Tvärstopp...Igårkväll var det middag hemma hos Jessica - och det var lika trevligt som vanligt.Hemma hos mig ser det dock inte lika trevligt ut, köksgardinerna nertagna, sovrummet likaså.Stora flyttardagen närmar sig med stormsteg. Hoppas att det händer lite saker nu i veckan så att jag håller min flyttplan.Rörmokaren ska förhoppningsvis börja nu...Ikväll tror jag att jag ska ge mig på att entra Friskis och Svettis igen. Försöka mig på ett baspass för att se om ryggen håller. Efter det hoppas jag på en lugn och härlig kväll i soffan.Till veckan lär jag väl också få besked om när det blir begravning för farfar. Jag har tänkt på honom stora delar av helgen och varje gång jag tänker på honom så ler jag... Nu ska jag ta och avrunda lite här på kontoret innan det blir en taccosallad till lunch. Underbart gott får vi hoppas!

Ovido - Quiz & Flashcards