Alla inlägg den 11 januari 2007

Av miniu - 11 januari 2007 23:34

* Alla väggar med sprickor är gipsade* Heltäckningsmattan urdragen* Alla karmar och dörrblad borta* Köket nerrivet* El dragen till sovrummet* Hörselslingan nedtagen* Båda klädkamrarna är nedmonterade* Alla radiatorer borta* Ny ytterdörr och lampa uppsatt* Väggen till de två pyttesovrummen är borta - ett sovrum blev till* Dörrhål igenslaget* Alla lister och socklar är borta ( och jag har fått ryggont)* Ny postlåda och emaljskyltar uppsattMålarna har dessutom målat kökstaket och spacklat övervåningen!

Av miniu - 11 januari 2007 23:06

... det vågar jag påstå i allafall. Väggar är rivna, väggarna är uppsatta och jag vet inte hur många tuber PL 600 som gått åt till denna renoveringsgips. Jag tipper väl på ett 40-tal tuber. Jag som trodde att 5 skulle bli för många... ojoj vad fel jag hade.Under drygt en vecka har jag haft väldigt stor hjälp för att kunna komma igång och riva eländet. Kalle och Håkan har verkligen varit helt suveräna och alla hantverkare har verkligen underlättat. Själv har jag inte kunnat bidraga så mycket, mer än lite städning och plock under kvällarna. Jag gissar att jag har det roliga kvar nu, och att jag kommer se skillnad om bara några veckor. När jag kommer hem från min examination på chefsutbildningen så är det nog till stor del klart hoppas jag på!Sedan förra uppdateringen i bloggen så har jag även sålt min bostad, hipp hipp hurra vad det känns bra. Egentligen känns det lite tvådelat faktiskt. Jag trivs ju så bra, men jag vet att jag kommer trivas desto bättre på nya stället... Idag blev det lunch på 7 Kryddor med Titti och det är alltid lika trevligt tycker jag. En arbetsdag löpte på och nu är det bara till att ladda för morgondagen, där 2 timmars telefonmöte ingår... Ja, här ser ni bilderna på huset - och den fantastiskt stora sophögen som jag hoppas är väck imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards