Direktlänk till inlägg 14 januari 2007

Det vräker ner och stormar!

Av miniu - 14 januari 2007 14:04

Ja, då var det söndag och man sitter på jobbet. Så skulle det ju inte bli, och så är det vanligtvis inte. Backa klockan ett halvår så var det mer regel än undantag att jag tillbringade helgerna, kvällarna och all min lediga tid på jobbet. Never att det ska bli så igen.Idag är är jag på jobbet och pysslar med lite bilagor till ett anbud som ska in imorgon.Ute fullständigt vräker snön ner och Håkan som hade lovat att ordna till renoveringsgipsen i nya huset. Bor man längst upp i stan är det naturligt att inte komma upp med bilen, och så blev det idag.Tvärstopp...Igårkväll var det middag hemma hos Jessica - och det var lika trevligt som vanligt.Hemma hos mig ser det dock inte lika trevligt ut, köksgardinerna nertagna, sovrummet likaså.Stora flyttardagen närmar sig med stormsteg. Hoppas att det händer lite saker nu i veckan så att jag håller min flyttplan.Rörmokaren ska förhoppningsvis börja nu...Ikväll tror jag att jag ska ge mig på att entra Friskis och Svettis igen. Försöka mig på ett baspass för att se om ryggen håller. Efter det hoppas jag på en lugn och härlig kväll i soffan.Till veckan lär jag väl också få besked om när det blir begravning för farfar. Jag har tänkt på honom stora delar av helgen och varje gång jag tänker på honom så ler jag... Nu ska jag ta och avrunda lite här på kontoret innan det blir en taccosallad till lunch. Underbart gott får vi hoppas!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards