Direktlänk till inlägg 17 juli 2007

Kostens makt...

Av miniu - 17 juli 2007 16:52

Idag fick jag återigen erfara vad kostens innehåll verkligen påverkar oss människor. Oj vad det låter klychigt, men oj vad sant det är.


Dagen blev inte som den skulle, vi var klar tidigare i Härnösand och Ingrid och jag passade på att ta en lunch hemma hos mig. Vi stannade och köpte...*skäms* pizza!

Så nu är jag trött och helt energilös trots att jag säkert har 2000 kcal i magen, i kombination med massor av fett, socker och stärkelse med salt. Perfekt!


Ingen träning idag... så trött! Träning ska vara lustfullt, och det är det inte idag så jag skolkar för första gången på flera månader.


Längtar till klockan blir kväll så att man får krypa ner i sängen och fortsätta läsa boken. För er som undrar så går det framåt med boken, är på sidan 80 och börjar känna mig lite mer hemma.


 
 
Ingen bild

Sten

18 juli 2007 14:27

Hej!

Hmm... "trött och orkeslös" med 2000 kcal pizza i magen... säkert fick din mage fullt(!) upp med att använda de där 2000 kilocalorierna till att göra av med allt energiinnehållet i just den där pizzan ;-). Och minns jag rätt så "ska" man gå 18 kilometer för att göra av med energin som är i en pizza...

Hoppas du inte är arg eller så på mig för att jag skrev... jag menade snällt... kram och var rädd om dig.

 
Ingen bild

Helene

30 juli 2007 13:20

Hehe, lät som min semester...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards