Alla inlägg den 4 februari 2007

Av miniu - 4 februari 2007 21:34

Nu är mitt fina fågelhus uppsatt - ett korsvirkes hus! Jättefint, som fungerar som fågelmatning på vintern och fågelholk på sommaren. Stuket på huset för tankarna till Skåne, där jag såg massor av korsvirkeshus.Hoppas att fåglarna uppe på högre höjder törs komma dit och äta - för det som bjuds hos Johnsson är inte fy skam!Nu törs dom kanske inte än på ett tag - för det är massor av betong och kakelrester, men snart så hoppas jag att maten ska smaka!I helgen har jag flyttat ur det mesta av köket och packat upp lite nytt eftersom köket till stor del faktiskt är klart. Det som fattas är kyl o frys och socklar till golvet, en dekorlist är för kort och ska bytas och en front till den utdragbara fläkten.Jag är jättenöjd med köket och kanonnöjd med hörnet som verkligen gav köket mer luft och gjorde det personligare. Medan svenska folket såg på Melodifestivalen, tillbringade jag lördagskvällen med att köra köksattiraljer till huset. Lugnt och fridfullt, även om längtan till att få sitta i köket med ett gott glas vin är total. Hatar detta kaos som råder nu - men det är snart slut med det. Hade en avstämning med målaren i fredags och dom ska till att lägga på en rem nu, så jag hoppas att vi är klara med måleriet om 14 dagar, hoppas är fel ord - måste är nog ett mycket bättre ord.Annars har helgen gått i flyttens tecken, massor av packa och flytta. I fredags var jag riktigt dålig, så det blev en kort dag på jobbet, och träning var bara till att utesluta. Mjälten och diafragman jävlades för mig, men nu är det mycket bättre.I eftermiddags gick all luft ur mig, var så matt att jag knappt orkade stå upp. Förmodligen var det gårdagens packning som gjorde sig påmind i kropp och själ.Nu ska jag till att avrunda helgen - dock utan bubbel och champagne, men jag kommer igen....

Ovido - Quiz & Flashcards