Direktlänk till inlägg 27 mars 2007

"Mina damer och herrar... vi söker någon läkare eller sjuksköterska bland passagerarna...

Av miniu - 27 mars 2007 13:57

... "om någon sådan finns ber vi er att omedelbart komma i kontakt med oss i den främre kabinen. Tack!"Detta utspelade sig för några timmar sedan, mitt över Atlanten, när vi precis kommit över Tampa Bay.Min värsta farhåga att behöva uppleva något sådant... men nu var det annorlunda - Håkan var mitt i dramat - dramats huvudperson i natt.Lyckligtvis lyckades det komma fram en läkare och en diabetessköterska som kollade läget med honom...Okej, jag kanske ska ta allt från början.Håkan kände sig konstig på flygplatsen i Mexico (vilket iofs inte är något alarmerande, då han tillhör den skara män som tror att man dör av en förkylning.Han nämnde att det bara "sprutade ur honom" och jag tog fram mina Immodium som jag lyckligtvis inte behövt använda under denna tripp... Bipacksedeln fanns prydligt kvar i frökens perfekts väska. Han tog 2 tabletter och gick några meter och så var det dags att uppsöka toalett igen... Jag var hispigare än hispig eftersom jag lider av magsjukefobi. Jag såg helt plötsligt mig själv sitta och spy i planet och snart skulle alla vara smittade.Hur som helst... vi kom in och han åt sin mat, och då börjar han gnälla över att han har ont i kroppen (vilket inte heller är något varken jag eller mamma höjer brynen för). Han svettas och fryser om vartannat och känner sig snorig. Symptomen flexar hejvilt!Håkan somnar och magen verkar ha lugnat sig, han har vid detta laget ätit några Immodium allt enligt mina instruktioner.Jag hade precis kommit till ro när jag hör att mamma pratar med Håkan om att han vill kräkas.NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ, är det enda som jag kan tänka. Jag skänker bort min dyra 1:a klassbiljett, jag vill inte sitta här. Får panik.Mamma skickar fram honom ( hon är fortfarande och även under hela incidenten, måttligt intresserad av honom, vi är rätt vana vid hans strapatser) till kabinpersonalen för att han ska berätta att han mår dåligt.Håkan tillkallar sig flygvärdinnornas uppmärksamhet och dom tycker att han skakar och ser vit ut och svettas ( allt detta gör han i vanliga fall också, men okej jag medger att han inte såg bra ut).När dom fick veta att han har diabetes, då blev det liv i luckan. Men Håkan hade inte alls lågt socker, utan sockret var normalt för honom (dvs alldeles för högt).Nu lät flygvärdinnan så där präktigt och basonerade alltså ut det som står ovan i min rubrik...Doktorsväskan med nål och återupplivningsapparatur stod redo - här skulle det räddas liv.Medans allt detta fortgick mitt över Atlanten brast det för mig, jag började tokböla. Av ilska och förbannelse mer än av rädsla.Det var ingen diabeteschock eller känning - det var en helt vanlig förklyning med frossa.Jag var så jäkla arg på gubben som inte kan lära sig att sköta sin kost på bättre sätt. Han har misskött sig hela tiden och verkar aldrig lära sig att han bara har ett liv.Nu sitter jag här och känner hur Jetlagen fullständigt gripit tag om mig och jag är ur och trött, knappa 4 timmars sömn på 48 timmar - det känns.Anneli, min lilla kusin - hon hade kommenterat denna händelse garanterat så här, med huvudet på sned och betoning på A.Kaaaaaarlar!... och jag kan inte annat än att hålla med!

 
 
Ingen bild

Sten

27 mars 2007 21:49

Hej på dig!

Uff vilken upplevelse i flygplanet... och en sak... skönt att du är hemma igen *nickar glatt*! Hoppas vi ses på chatten när du är av med effekterna av jet lag och har sovit ifatt.

Kram till dig.

 
Ingen bild

Stina

28 mars 2007 07:42

Pga min galghumor och ditt målande sätt att beskriva incidenten i luftrummet ovanför Atlanten, så sitter jag här och gapskrattar nu:0)
Ni måste allt ha varit en festlig syn för Gudarna på er flygresa! 2 lagomt roade å aningen sarkastiska kvinns och en likblek herre vid er sida. Full aktivitet bland personalen och ni två fullständigt likgiltiga inför vad som händer med "gubben". Samtidigt måste ju din inre frustration ha lyst igenom!? Kabinpersonalen måste överseende ha tänkt att "ja ja, man reagerar ju olika i en krissituation"...i den mån de nu hade möjlighet att ta fokus från sjuklingen!
Antar att det är rätt skönt att nu ha svensk, fast mark under de brunbrända fossingarna...
Vi får höras o ses när du har landat själsligt också;0)
Kram så länge.....

 
~M~

~M~

28 mars 2007 11:24

Men Håkan då.. Ja jösses,var ska sleven vara om inte i grytan? ;)

Hoppas att du fått sova ikapp lite nu och känner dig utvilad efter ditt spännande Mexicoäventyr! :)

Qram! /M

http://cruxansata.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards