Direktlänk till inlägg 2 december 2006

1:a advent är nära, men inte hos mig!

Av miniu - 2 december 2006 21:40

Ja, det pyntas i alla hem just nu - men inte hos mig.Jag tänker inte ta upp allt nu innan flytten.Gällande flytten så går det väl sakta framåt... Idag valde jag nog kaklet iaf, och hittade bubbelbadet och badrumsmöblerna blev hel rätt.Nu ska alla hantverkare bokas in. Köket försenat, en golvläggare som inte lämnat offert som lovat, en tapetserare som inte hört av sig, en kakelsättare som jag väntar, likaså elektriker och VVS.Vad har jag gett mig in på?Innest inne vet jag att det blir bra... men vägen dit.Till veckan ska jag börja undersöka VILLAförsäkring... japp - jag är husägare! Vilken känsla!Hoppas att mycket kan göras klart under veckan nu, så att bygget kommer igång direkt efter nyår - men det är väl för mycket att önska.I övrigt känner jag mig irriterad idag, helt utan anledning faktisk. Rastlös - vill också ha fint hemma. Trött på alla falska människor som bara har ett yttre skal och inte törs stå för sina åsikter, utan slätar över för att vara som alla andra. Det finns en hel del sådana i min omgivning just nu, och dom irriterar...Ska nog ta och avrunda denna lördagkväll och hoppa ner i sängen och hoppas att morgondagen bjuder på bättre humör.Ska nog beställa soffa och köpa lite handdukar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards