Alla inlägg den 29 december 2006

Av miniu - 29 december 2006 19:50

Idag vaknade jag glad och positivt inför dagens möte med hantverkaren, där turen kommit till målaren... men han dök inte upp... *typiskt*Sent om sider ordnade det upp sig och målaren kom, och hade ett otroligt glatt besked...*ironi*... att det nog skulle ta 3 - 4 veckor att göra allt detta. Jag hade kallt räknat med en vecka eller max två. Efterso golvläggaren inte lägger golvet förrän tapetseraren är klar, så känns det lite jobbigt.Inser att tidsplanen kommer att bli tajt.Annars bestod dagen av att försöka hitta badrumsmöbler. Varken Duobad eller Aspen klarade min slutbesiktning. Nu är jag tillbaka på Svedbergs Classicserie igen.Imorgon blir det en vända till Fresks igen.Väggarna i huset är spruckna och nu ska vi försöka sätta upp renoveringsgips som är 6 mm för att spacklingsarbetet inte blir så omfattande. Det sparar både tid och pengar...Huvudvärken kom igen... allt kändes bara för mycket... när jag såg väggarna och allt hemsnickeri ville jag bara gråta.Nu har det gått några timmar och det känns bättre.

Ovido - Quiz & Flashcards