Direktlänk till inlägg 7 december 2006

Tänk att ett samtal kan riva upp så mycket... samtidigt som det stärker!

Av miniu - 7 december 2006 21:31

Idag pratade jag med en person som gjort mig så riktigt illa under en lång tid tillbaka, en person som nog gjort det fulaste en människa kan göra - nämligen att utnyttja en människa så starkt och sedan fly. Ni som känner mig vet hur dåligt jag mått över denna människas behandlande av mig. Gångerna jag har tänkt tillbaka på denna person, har blivit allt färre och allt glesare, men det finns ändå där.Jag trodde så starkt på personen, jag ville inte inse vad som faktiskt pågick, jag ville att allt skulle bli så bra - om vi bara kämpade tillsammans. Frågorna har varit många till antalet och många är de nätter där jag vaknat av tårar som bara rullat ner för min kind helt okontrollerat... av sorg, av ilska, av förbannelse, av svek...Idag blev våra vägar tvugna att korsas, och jag hade inget val. I tjänsten blev jag tvungen att ta telefonluren.Det blev ett samtal, jag fick höra att personen mått dåligt över det som hänt, och inte orkat möta mig. Men detta avståndstagande har faktiskt gjort riktigt riktigt ont, och jag hoppas innerligt att denna person, som betydde mycket för mig förr, förstår vilken enorm smärta den har försakat.Jag trodde nog att jag lagt detta bakom mig mer än jag gjort, för jag påverkades och återupplevde den fruktansvärt jobbiga sommaren som ändå fick mitt liv att bli så ofantligt mycket bättre när jag gått igenom det som jag aldrig trodde att jag skulle klara av.Oj, vad många känslor det blev i detta inlägg, men jag var tvungen att få ur mig dom.Tack till alla er som finns runt i kring mig och som får mig att åter le igen, ni är många!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards