Direktlänk till inlägg 13 maj 2007

Helgen är slut...

Av miniu - 13 maj 2007 22:08

... och imorgon hägrar en ny arbetsvecka, med som vanligt blandade känslor. Jag vill börja längta till att gå till jobbet igen... Okej, det kanske inte heller är det ultimata, men om jag blir av med klumpen i magen så är jag nöjd i allafall... please!



Helgen har varit lugn och skön. I lördags lagade jag lite mat och bjöd mamma, mot en motprestation - att gå med mig runt elljusspåret här. Hon antog utmaningen, så det blev en lugn och skön promenad.



Idag blev det en färd mot Birsta och vi beställde äntligen resan, så i februari bär det i väg till Mauritius - bara jag och mamma...*längtar*


Väl hemma blev det en skön powerwalk med betoning på power, jäklar vad jag tog i. Riktigt skönt var det...

Såg återigen det skogsduveparet som jag såg i går på elljusspåret, och då kan jag berätta att gatan heter Skogsduvevägen...finurligt va!



I kväll var Stina här, och vi hade lite pratstund och jag bakade lite paj - rabarberpaj, men det blev lite väl söt av mandelmassan, och smulorna i smulpajen blev lite kompakta... men men. Det trevligaste var att prata med Stina, vi är totalt olika i situationer, men innerst inne tror jag att vi är mer lika än man kan tro...



Nu väntar ett bubbelbad och därefter en god natts sömn som jag hoppas på, har sovit lite dåligt i helgen nattetid alltså.


Natti alla nära och kära!

 
 
Ingen bild

Stina

14 maj 2007 07:09

Liksom dig så uppskattade jag vår pratstund..mycket..& pajen var ju supergod!!!! Nästa gång jag gör smulpaj så ska jag sno tipset m mandelmassa...mums!
Å´ett stort tack för all fin musik;0) Guld
värt!
Slå en pling om du vill ha lite snabbare sällskap i elljusspåret nästa gång;0) Och ring f ö oxå om det blir en vakant flygstol till Mauritius;0)

Lev o må(ndag)//Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards