Alla inlägg den 3 maj 2007

Av miniu - 3 maj 2007 22:58

...dvs plussjobbare jag mött under min tur längst Norrlandskusten idag, men det blir för politiskt och det orkar jag inte just nu känner jag.


Har som sagt varit i Umeå över dagen idag, vilket innebar bussresande på över 8 timmar - vilket känns i kroppen. Slog i hjäl några av de timmarna med lite sömn, eftersom jag låg minus på sömnkontot efter min nacksmärta. Hade köpt med mig lite heminredningstidningar och trädgårdstidningar, och troligen var det dom som utlöste den frustration som bröt ut nu ikväll strax innan 22 (vilket inte är en lämplig tid att känna sig maktlös på vill jag lova).


Jag vill ha min uteplats NU - fattar ni det! Jag vill kunna dricka min espresso och se solen gå upp över Sundsvallsfjärden på mornarna, jag vill kunna äta middag, bjuda hem vänner och grilla - kunna plantera blommor och ta ett glas vin i kvällsolen. Hantverkarna har lovat att det ska vara klart innan midsommar - alltid något - typ 6 veckor kvar! Förmodligen kommer dom igång inom två veckor... och jag lär ju vara sysselsatt till dess. Beställa fönster, och välja staket till balkongen. Välja utemöbler... vill ha Grythyttan - men det vill nog inte min budget just nu...


Jag är en känslomännika - bara att acceptera. Trötthet, frustration och uppgivenhet ledde till lite tårkalas i mina torra ögon, något linserna inte gillade. Drog igång dammsugaren och svabbade av båda toaletterna, en sak mindre att göra i helgen.

När det var klart tände jag kandelabern och tog mig en lång het dusch och körde en intensiv-hårinpackning på håret som stank linement. Tog massor av rengöringsmjölk till ansiktet, massor av nattolja och massor av nattkräm, och massor av fet ögoncream...  Vilken känsla!


Plusjobbarna och resevärdarna får vänta till en annan dag...

Ovido - Quiz & Flashcards