Alla inlägg den 7 maj 2007

Av miniu - 7 maj 2007 21:46

Nu sitter man här och sappar efter en måndag som går mot sitt slut. En måndag som innebar kaos och lite till. Allt på en gång. Jag och Helene försökte nog rädda upp situationen, men ibland undrar man vilket jobb vi egentligen har. Det märks väldigt väl att Helene bara jobbar deltid, och jag hoppas innerligt att vi har möjlighet att genomföra att hon går upp till heltid igen i höst.



Deltagare i all ära, men idag var det hotline på telefonen och det var idel svåra frågor. Tålamodet var nära att tryta och jag kände hur jag skulle önska mig mer mod att vägleda och coacha, men idag tog frustrationen över.

Många saknar engagemang, vilja, stöd från andra än oss, och ett "go"... det är rätt bra inredienser att ha när man står inför en förändring.



När vi skulle gå på toa, vår egen personaltoa där tanken är att bara jag och Helene ska husera, så ser Helene att hela toan är fylld med blod och lite OB-rester, en härlig start.

Under dagen utvecklades toaproblemet och toastolsinnehållet blandat med blod och andra trevligheter svämmade över... o fy!

Ringde felanmälan och jag o Helene kommer nog få bannor eftersom det hela inträffade på personaltoan, så vi ser ut som de skyldiga.



Efter en kaotisk dag på jobbet där jag och Helene fnissade loss på lunchen, som by the way var riktigt äcklig och gav magknip, så åkte vi hem till mig och drack lite riktigt kaffe. Gott gott!



Kvällen bjöd på träning, men inget pulspass, utan ett vanligt medelpass, men jag och Anneli trod på efter uppvärmningen, då passet var av mycket dålig kvalitet. Då tog vi tillfället att göra ett riktigt gympass inklusive aprummet, och nu sitter jag här och känner mig totalt genomtränad i hela kroppen - en underbar känsla som fler borde få känna.

 Tog ett kvällsmål med lite kesella, frukt och nötter... gott gott!




Ovido - Quiz & Flashcards