Alla inlägg den 5 maj 2007

Av miniu - 5 maj 2007 15:28

Ja, så var det då städdag i samfälligheten uppe på högre höjder! Trots att vädret inte alls var med oss, så var det trevligt.

Vid 11 tiden imorse var det man ur huse och alla städade och hade sig. Som nyinflyttad kändes det lite konstigt måste jag säga. Jag känner inte riktigt alla ännu. Håkan kom och hjälpte mig med att tömma mitt yttre förråd efter Karin (förra husägaren) som hade lämnat kvar det mesta.


Skogstomt som man har så får man vackert bita i det sura äpplet, men min toppengranne hjälpte mig att frakta i väg lite av det som tidigare var här nere. Dagen bestod av krattning, sopning och röjning... det lär kännas i kroppen imorgon!


Nu har jag kommit hem efter dryga fyra timmar i friska luften. Ska vila lite innan jag sätter igång med matlagningen. Idag blir det helstekt entrecote med en dragon- och soltorkadtomatsås och till det gör jag vädret till trots en potatissallad med vårprimörer i vinegrett. *mums* Serverar en chevretoast till det med lite parmaskinka på. För min del blir det nog ett eller två glas riktigt gott rött vin...*längtat hela dagen på vin*


Ovido - Quiz & Flashcards