Direktlänk till inlägg 19 maj 2007

Frukost på... hmhmmm... dörren!

Av miniu - 19 maj 2007 11:54

Vilken PR-kupp eller vad man nu ska kalla det!


Efter en lite halvdålig natt där jag somnade illamående av trötthet efter ett hårt träningspass som föregicks av ett lika hårt träningspass hemma med dammsugning och tvätthantering... så vaknade jag klarvaken klockan 5, på en lördag - JIPPIE! *not*



Gick upp hämtade tidningen och somnade nog om vid halvsjutiden, och vaknade av att det ringer på dörren här uppe på Högre Höjder, vilket i princip aldrig händer! Några tiggare har jag varit med om, men inga försäljare eller annat tjafs, tack för det!


Vaknar med ett ryck och får världens hjärtklappning, vet inte var jag är eller hur mycket klockan är, bara att det ringer på dörren. Törs inte gå och öppna, antar att det är mammas ord som klingar bekant i bakhuvudet... "öppna aldrig dörren åt främmande". Om det är mina grannar så ringer dom väl på senare, och dom skulle nog aldrig ringa på klockan 10 en lördagsmorgon. Struntade i det och hann fundera vidare. Alla tankar hann gå igen, var det mina grannar som nu skulle tvinga mig att klippa min plätt på framsidan? Nej, det verkar otroligt och inte särskilt realistiskt en regnig dag som denna...


Slår på datorn och fick några msn-ord med Stina som bor i närheten och undrar om jag också fick frukost från CityGross i morse, då ramlar poletten ner och jag kan pusta ut!



Kolhydrathungrig som jag är kan jag konstatera att det nog inte blir något bröd till mig, jag som efter 6 månaders icke brödätande till frukost är väldigt sugen på kolhydrater känner hur det börjar kurra lite i magen. Måste vara träningen som ger behov av kolisar!

Stina berättar att det var bröd och ost och allt i kassen... men jag har ju sovit över den.



Stina kommer förbi med lite skivor och då ser hon att dom hängt min frukost påse på dörren... frukost på dörren! Inte så tokigt så här dagen efter träningen!


Ha en fin dag alla!



 
 
Ingen bild

Sten

19 maj 2007 12:17

Vad bra att den som ringde på hemma hos dig inte var någon tiggare eller försäljare *avskyr*. Hoppas du mår bra i hela dig igen nu *kramar om försiktigt*.

 
Ingen bild

Nejka

20 maj 2007 00:27

Frukost på dörren, inte illa!:) Här fick man minsann kämpa sej ut i regnet å prommenera till supermarket för att skaffa sej råvaror till lyxlördags pankakorna..!;) (Fick totalsug efter pankakor, hade inget val..)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards