Direktlänk till inlägg 4 april 2007

Vårtecken - dårarna är lösa!

Av miniu - 4 april 2007 22:51

Idag var det vår i luften, på alla sätt och vis!Jag och Helene skulle ta vår lunchvända nere på stan, sagt och gjort - vi traskar ner för kontoret och möter en man i GULA (förvisso påsk snart) TIGHTS!!! Japp, gula tights...Helene trodde först han var naken, men inte då!Och herregud konstaterar vi - vilka dårar det finns!In på banken och ska fixa ett ärende, och medan vi väntar i Nordeas extremt långa och konstiga kösystem så ... håll i er nu... kommer det in en man med en UGNSPLÅT för huvudet!!! ... japp, en ugnsplåt, en rostfri i storlek 30 x 40 kanske, som han har i sidan av huvudet som en skygglapp. Jag viker mig dubbel av skratt, något jag väldigt sällan gör offentligt - men nu gick det inte att hålla tillbaka!Herregud!Vi mötte denna mycket skumma man sedan, och då hade han en portfölj på andra sidan av ugnsplåten, och det verkade synnerligen svårt för honom att gå över övergångsställen.Ja, vi fick i allafall någonting att prata om på lunchen.Jag var på jakt efter påskpresenter åt f*n och hans moster som det känns, men hittade inget.Eftermiddagen förflöt som vanligt. Arbetet gick ut på att skiva några offerter och förbereda anbudsarbete. Kring 16.30 lämnade jag kontoret och ikväll har jag varit och handlat mat med mamma inför helgen. Håkan försökte ge sig på min internet installation här hemma, men det gick inte.När jag kom åter var allt i en stor oordning vilket jag avskyr, men det verkar inte störa den manliga delen av släkten nämnvärt. Kartonger, kablar, installationsskivor, datorer och telefoner låg i en enda stor röra. Trevlig syn när man känner sig irriterad och trött.Nu blir det sängen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards