Alla inlägg den 15 april 2007

Av miniu - 15 april 2007 18:28

Okej, jag hade tänkt att jag skulle bli mer vän med nya super-Willys som öppnat här. Präktig och ordentlig som jag är så skrev jag redan i fredags en inköpslista och planerade hela veckans kommande måltider.

Japp, så bar det i väg efter en morgon med lite hårvärk efter gårdagens tjejmiddag hos Titti. Efter en lunch med mamma på stan så kavlade jag upp ärmarna och var redo för att entra Willys, jag tänkte verkligen ge Willys en chans.


Men si det gick inte att göra kompletta inköp där inte.

Av min inköpslista, var det 1/3 del som inte fanns på Willys och det har alltid irriterat mig, och nu känner jag mig väldigt upprörd. Jag hade förstått att det kanske inte var så lätt att hitta vissa varor som är väldigt udda eller exklusiva, men jag hade helt vanliga produkter - som jag inte kunde köpa, som inte fanns i deras sortiment.


Så det blev att stressad som en gris åka vidare till mitt trogna kära Ica Kvantum och inse att jag nog föralltid är en Ica-människa. Där hittar man det man vill ha, och inte bara korv och köttbullar flera hyllmeter för att svenska folket tror att det är så väldigt bra och nyttigt.


Nästa veckohandling blir på Ica Kvantum - var så säker!


Vilken underbar dag det varit om man bortser från Willys-besvikelsen. Tog en lång och härlig stavprommis med kusinvitamin, runt sjukhuset och en vända runt Ryggis. 1 timme och 10 härliga minuter tog det och vi såg massor av fjärilar och fåglar...


Nu är maten i magen, det blev en ny rätt idag, som verkligen kommer att göras fler gånger i det Johnssonska hemmet, det blev fläskfilé med italiensk täcke. Till det blev det klyftpotatis och lite suger snaps. Gott gott. I glaset blev det ett riktigt runt och fylligt rött vin som smakade riktigt gott.


Okej, nu njuter vi de timmar som är kvar av denna fantastiska vårhelg!


Ovido - Quiz & Flashcards