Alla inlägg den 20 april 2007

Av miniu - 20 april 2007 22:58

Idag var det dags igen, var det ett halvår sedan sist?! ... kusindag - kusineftermiddag kanske är bättre ord.


Efter en pissig arbetsvecka med en megaavslutning på fredagen, var det dags för min kusindag. Jag och min lilla kusin gav oss i väg mot träningen. Hemma låg redan kvällens utvalda film och väntade - Happy Feet! Efter ett härligt träningspass och en härlig dusch hemma, började vi med maten. Något så enkelt och gott som tacos blev det dagen till ära. Gott var det faktiskt. När vi ändå svullade på gjorde vi en marängswich, själva! Såsen gjordes av mästerkocken på induktionshällen! Klart imponerad av henne, att hon ärt sin systers oförmåga att handskas med kökets attiraljer vid 18 års ålder - keep going!

Den superba efterrätten avrundades med lite godis och filmen så klart. Den var så gullig och verkligen sevärd. Som alltid gjorde det ont i hjärtgropen när det lilla livet inte blev accepterad av flocken. Fick en liten tår i ögat, men tur att Anneli inte såg den - då hade hon fått det roligt, eftersom jag bölar år alla barnfilmer.

Nu är Anneli hemma och jag hoppas hennes hälar blir bättre, ser inte bra ut! Jag fick visa körkort och blåsa också...

 Nu är det natti här!

Ovido - Quiz & Flashcards