Alla inlägg den 28 april 2007

Av miniu - 28 april 2007 22:14

 - som en hjälte utan mod... var det värt att se mitt hjärtas blod?


Sitter och lyssnar på Sonjas album, och det är helt fantastiska texter. Jag gråter väldigt sällan till musik, jag lyssnar inte ens till texten oftast, men nu har jag fastnat för hennes skiva.


I över 40 min har jag suttit här i mitt fina mysiga och sköna hem och gråtit... det låter ju inte alls sunt. Jävla skit, vad jag hatar dig... Känns som att allt kommer tillbaka och spelar upp igen. Alla lögner, alla falska ageranden, allt du gjorde bakom ryggen. Det finns få människor jag avskyr så mycket som dig - vet du det?

Varför ska jag ens behöva ägna dig en tanke eller två nu när du är borta ur mitt liv? Varför flyger minnena upp till ytan och sårar igen, som om dom inte gjort tillräckligt under detta år - varför?

Förstår du vad du gjort? Mitt liv hängde på den sköraste tråd den kunde ett tag, och ändå fortsatte du att spela ditt falska spel fastän du visste vad otroligt ont det gjorde.

Det finns inga ord för allt jag känner nu, det är mest hat, ledsen har jag redan varit - men ändå tränger tårarna fram, och rinner salta ner på kinden, så jäkla ynklig man känner sig.


En sak har jag att tacka dig för i allafall - att du stack och lät mig bli människa igen, hur jobbigt det än var...

Var det värt att se mitt hjärtas blod?


Nu ska jag torka mina tårar och försöka ge mig på lite sömn... tror att jag behöver det efter denna känsloanstormning.

Av miniu - 28 april 2007 19:04

Nu tror ni säkert att fröken präktig blivit helt galen, nejdå inte alls - bara lite vårpilsk som Helene uttryckte det härom dagen!


Lördagskvällen är här och ute är det något mystiskt väder, kallt som tusan och vårvindarna är som bortblåsta (!). Idag var det vårmässa på agendan. Och herregud vad mycket kraft-suget folk det var som köpte all möjlig skit. Ursäkta men det var inte mycket att hänga i granen där inte... Jag var där för att kolla X-räcken till den tänkta balkongen. Stina, tack för tipset om laxpitan hos Sillman - kanongod! Äntligen ett alternativ för oss som inte vill äta korv i parti och minut - Tack!


Passade även på att handla inför måndagens happening. Nu är kylen full. Nejka, nu skulle du inte undra vad jag lever av, nu finns det lite mer i kylen än härlig champagne!

Köpte även Sonja Aldéns skiva och den rekomenderas varmt om man gillar henne... hela skivan är toppen!


Nu är maten i magen, och vinet i magen och i huvudet trots att det var vitt. Det blev en chevretoast med akasiahonung och parmaskinka. Efter det serverades det ugnsbakad laxfilé med färskpotatis, romsås och färska harricoverts som fått andas lite saltvatten. Ett friskt och krispigt chardonneyvin blev det.

För att avsluta hela härligheten blir det väl en irishcoffe med en pralin senare ikväll... Vilken underbar matupplevelse!


P - thanks! Kom hem i god tid och ja, det var svårt att somna. Två gånger fick jag hoppa (nåja) upp ur sängen på högre höjder för att dricka vatten, men kunde ju knappast tro att min kropp behövde mer vätska. Summa summarum; en trevlig tillställning som jag tycker vi kör en repris på!


Puss på er alla därute!



Ovido - Quiz & Flashcards