Alla inlägg den 6 april 2007

Av miniu - 6 april 2007 15:54

Om ni vill se en riktigt bra film i påsk så slår jag ett slag för Små mirakel och stora, med Peter Haber och Amanda Renberg i huvudrollerna. Lite Rolf Lassgård och Tuva Novotny också.En riktigt mysig film med en bra handling som är oerhört gripande och välspelad.Ska ses!

Av miniu - 6 april 2007 11:32

Visst är det väl så man säger?!Imorse tog jag mig an installationen av mi läckra Jura Impressa C5, en helautomatisk kaffemaskin som är en present till mig själv som jag köpte när köket stod klart.Om ni frågar mig hur många koppar kaffe jag dricker per månad så är det nog kring en max 3 koppar per månad, men jag älskar espresso. Nu ska det drickas mer. Den är så himla läcker där den står, och det är så skönt att ha en kaffemaskin hemma som även kan användas till vanligt kaffe, perfekt när man har gäster.Installerat och gjorde klart. Frukosten bestod av färska jordgubbar med lite fil, två flatbröd från Kavli ( ny favorit som ni måste testa, jag äter sällan eller aldrig bröd... men när man är sugen på skinka eller ost så är det kanon, blir allt annat än en degklump som fastnar i magen) med parmaskinka och lite härligt extra mogen camembert. Till det en dubbelespresso... Behöver jag säga att det verkligen smakade jättemums.Nu ska jag fortsätta min guldkantsmorgon med att ha det bra, trots att man egentligen ska lida en dag som denna - långfredagen. Katolik som jag är och allt!Ikväll är jag utarrenderad kock igen, och ikväll fortsätter vi med saffran och örter, men nu blir den en ljuvligt underbar fiskgryta som ska serveras.Ha nu en underbar dag så fortsätter jag att njuta av min!

Ovido - Quiz & Flashcards