Alla inlägg den 18 april 2007

Av miniu - 18 april 2007 22:23

Idag skrev jag ett mail till Karlavagnen, som handlar om dåliga chefer idag. Jag skrev eftersom jag inte tordes ringa in pga min position. Och mitt mail kom med - det känns lite stort!


Så här skrev jag:

Hej!Inför kvällens program såg jag att det skulle handla om usla chefer och hur man hanterar det...Tyvärr kan jag inte ringa in eftersom chansen är stor att det skulle påverka mitt jobb alltför mycket och göra min relation med min urusla chef ännu mer infekterad, men jag vill ändå dela med mig av min erfarenhet.Tyvärr har jag en urusel chef, vilket också påverkar mig eftersom jag är platschef på mitt kontor. Jag saknar en chef som berömmer och muntrar upp, en chef som känns närvarande även om det geografiska avståndet ibland är långt. Jag har påpekat och försöka fått till ändring, med VD och personalchef som stöd - men resultatet lyser med sin frånvaro.Ni undrar säkert varför jag är kvar - jo, för jag har ett väldigt roligt jobb och försöker varje dag att inte låta min chef vara den som får mig att gå. Gångerna är många då jag varit på väg till annat... men jag tänker inte knäckas av honom.Jag önskar mig en ursäkt för hans agerande, jag önskar mig engagemang och jag önskar mig mänskighet, något jag försöker stå upp för i mitt egna ledarskap som chef. Vardagen klarar jag av tack vare andra människor i organisationer och ett alldeles speciellt bollplank, en kvinna i min egna position med samma urusla chef. Vi får spy galla tillsammans och vara arga tillsammans, vara lessna tillsammans, vara frustrerade tillsammans...Mitt råd till alla därute som sitter i samma sits - gör något åt saken! prata med högre chefer och låt dom få upp ögonen för problemet. Kräv åtgärdsplaner och kräv stöd och stöttning.Jag har spenderat många tusenlappar på terapi pga denna chef, men nu klarar jag av att hantera honom bättre - mina egna krav på honom har sänkts å det grövsta.Men... hoppet överger mig inte - jag drömmer om en bättre chef på det bästa jobb man kan ha.Signatur: M i Sundsvall
Av miniu - 18 april 2007 21:47

Nu är klockan innan 22 och jag ligger i min säng med laptopen. I sovrummet brinner det levande ljus i ljusstakarna och här sitter jag - nybadad, nytränad och helt varm inombords.

Det är sådana här vardagskvällar man älskar...


Det är onsdag och jag har haft en helt fantastiskt skön kväll. Kände mig trött (som alltid nu på jobbet) på eftermiddagen och insåg att jag förmodligen skulle hamna på soffan om jag inte tog ta i det hela.

Så jag packade träningsväskan och gav mig av mot ett ryggpass på Friskis.

Vet ni? - Det var jättebra pass. Trodde att det skulle vara mesigt och inte särksilt ansträngande. Men det var kanonmysigt och det känns i kroppen att det var helt annan styrka än det vi har i pulspassen. Här jobbar man mer med statisk träning.

Det är sådana här vardagskvällar man älskar...


Med kräftcannellioni i magen blev passet riktigt bra. Hem och hoppade i bubbelbadet. Underbart - riktigt härlig underbart. Premiär i badet var det. Min stora silverkandelaber lyste, Chanel oljan doftade i badet, Scocco i högtalarna, dov belysning på spottarna, en härlig återfuktande ansiktsmask i ansiktet...

Det är sådana här vardagskvällar man älskar...


Jag hoppas innerligt att detta är ett tecken på att min vardagslyx håller på att återvända till mig, livsnjutare som jag är.


Så... nu... allihopa - nu ska vi tillsammas se till att njuta mer, oavsett vilken veckodag det är. Man behöver ju inte slå på dyrt, det är det lilla som gör det!

Det är sådana här vardagskvällar man älskar...

Ovido - Quiz & Flashcards