Direktlänk till inlägg 5 april 2007

Lite ledsen i hjärtat...

Av miniu - 5 april 2007 23:08

Klockan är efter 23 och ute är det full storm. När jag åkte hem ikväll så låg det träd på vägbanan, och då bor jag ändå centralt.Jobbade halv dag idag, och passade på att uträtta lite småärenden. Kompletterade med nya fina tallrikar, köpte ett sidebord till vardagsrummet och lite annat fic.Lagade middag hos mamma idag, något som verkligen kan rekommenderas men är bortglömt idag och jag kan säga att min generation aldrig använder det... nämligen lergryta. Tillagade en jättegod kyckling i lergrytan, med massor av vitlök, saffran och timjan. Jättegott! Drog i lite vitvin också - perfekt.Nu i kväll är huset städat, dammsuget och skurat. Fina blommor i varje hörn och det känns så mysigt... men i hjärtat är jag lite ledsen.Påsk innebär stora släkttrumman och en del av den verkar ha problem med mig (fast egentligen med sig själv) och lider av något jäkla mindrevärdskomplex som går ut på att bete sig konstigt. Jag blir så ledsen... Vill inte gå in på det eftersom det känns privat, men jag blir så ledsen fast jag utåt är stark. Om man inte är som alla andra, dvs inte har något som någon annan har - då passar man in. Men gör man något som är lite annorlunda då känns det som om det pratas skit och spekuleras - LÅT MIG VARA DEN JAG ÄR!Nu är min Häagen Dazs slut - och borde hoppa ner i sängen.Natti på er!

 
 
Ingen bild

Stina

6 april 2007 07:30

Gumman! Skickar lite peptalk via cyberrymden:
Fortsätt du att vara den du är, du är unik & härlig precis som du är!!!!!
Be INTE om ursäkt för att du har dina mål, drömmar och visioner i livet, det är en rättighet som man har som människa. Släng Jantelagen gumman, för det och den välkända svenska avundsjukan är det som spökar på sina håll som du vet! Som du själv konstaterat så är det hos DE människorna själva som problemet ligger.

Sen är jag den första att förstå din sorg, jag är också så´n att jag vill att allting ska vara som det alltid har varit...iallafall när det gäller traditioner, vänner och släkt. Men jag har bittert fått erfara att så fungerar inte livet tyvärr. Vissa vänner finns kvar livet ut, andra inte...man får skaffa sig några nya att hålla sig i när åskan går. Traditioner förändras vartefter familjen/släkten växer eller när någon går bort, flyttar eller väljer annat. Detta faktum blir slitigt för vissa av oss som önskar att "så här vill jag alltid att julen ska vara!" Detta ämne får vi ta och ventilera live, kanske på en skogspromenad när blåsten har lagt sig något;0) I väntan på det så hoppas jag att du kan plocka russinen ur kakan...bara ett talesätt, tack å lov;0) Fyll ditt hem med de människor som gläds med dig & ger dig energi, de andra...energitjuvarna kan få stanna utanför ett tag till...så de´så!
Påskpuss till dig från mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards