Direktlänk till inlägg 18 april 2007

Mitt mail i radion!

Av miniu - 18 april 2007 22:23

Idag skrev jag ett mail till Karlavagnen, som handlar om dåliga chefer idag. Jag skrev eftersom jag inte tordes ringa in pga min position. Och mitt mail kom med - det känns lite stort!


Så här skrev jag:

Hej!Inför kvällens program såg jag att det skulle handla om usla chefer och hur man hanterar det...Tyvärr kan jag inte ringa in eftersom chansen är stor att det skulle påverka mitt jobb alltför mycket och göra min relation med min urusla chef ännu mer infekterad, men jag vill ändå dela med mig av min erfarenhet.Tyvärr har jag en urusel chef, vilket också påverkar mig eftersom jag är platschef på mitt kontor. Jag saknar en chef som berömmer och muntrar upp, en chef som känns närvarande även om det geografiska avståndet ibland är långt. Jag har påpekat och försöka fått till ändring, med VD och personalchef som stöd - men resultatet lyser med sin frånvaro.Ni undrar säkert varför jag är kvar - jo, för jag har ett väldigt roligt jobb och försöker varje dag att inte låta min chef vara den som får mig att gå. Gångerna är många då jag varit på väg till annat... men jag tänker inte knäckas av honom.Jag önskar mig en ursäkt för hans agerande, jag önskar mig engagemang och jag önskar mig mänskighet, något jag försöker stå upp för i mitt egna ledarskap som chef. Vardagen klarar jag av tack vare andra människor i organisationer och ett alldeles speciellt bollplank, en kvinna i min egna position med samma urusla chef. Vi får spy galla tillsammans och vara arga tillsammans, vara lessna tillsammans, vara frustrerade tillsammans...Mitt råd till alla därute som sitter i samma sits - gör något åt saken! prata med högre chefer och låt dom få upp ögonen för problemet. Kräv åtgärdsplaner och kräv stöd och stöttning.Jag har spenderat många tusenlappar på terapi pga denna chef, men nu klarar jag av att hantera honom bättre - mina egna krav på honom har sänkts å det grövsta.Men... hoppet överger mig inte - jag drömmer om en bättre chef på det bästa jobb man kan ha.Signatur: M i Sundsvall
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards