Direktlänk till inlägg 1 oktober 2007

Kärt barn har många namn...

Av miniu - 1 oktober 2007 14:32

... men idag har jag flest!


Pensionär - somnade kring 22 och vaknade 5.30 Ingrid upplyste mig om att pensionärer brukar sova en stund på dagen också, så när jag började gäspa efter lunch så blev det en härlig powernap hemma.


Vaktmästare - den j*vla kaffemaskinen HATAR jag, och jag vill inte ens röra den. Dricker inte ens kaffe så jag borde väl förskonas från att ha med den att göra. Högra Handen har semester idag, och vem föll inte lotten på att tömma sumpbehållaren då? - jo, på mig. När jag väl tömt den förbannade sumpen och hälfen ramlade ner på golvet, så var spillbrickan full och äcklig och skulle tömmas. Perfekt att slaska på med när man har en vit tröja på sig... Irritation till max, och lägg dessutom till 25 personer som står och väntar på kaffe... En svart säck, en sop, massor av Torky och en ängels tålamod... så löste det sig.

 Vaktmästare Marre in action!


Datatekniker - "hur gör jag om jag vill ha bort en sida?", "kan man exportera det till en PDF?", "mitt USB funkar inte", "ska man skriva så här?"

Har sagt det förrut men det tål kanske att upprepas; datorer är toppen så länge dom fungerar, men när dom inte gör det så är inte jag rätt person att konsultera...


Ja, så ser första oktoberdagen ut på Esplanaden. Full action med andra ord... och jag längtar redan till fredag. Inte likt mig, för jag har sagt det att det gången jag kommer på jobbet en måndag och redan börjar prata om helgen, då är det dags att byta jobb - så det kanske är läge att göra det nu...



 
 
Ingen bild

Figgelito

1 oktober 2007 16:59

Idag har jag också haft många yrken, men jag börjar lära mig att se tjusningen med det. Senast idag var jag spyhink och woododocka det går inte av för hackor det inte ;)!

 
Ingen bild

Ingrid

1 oktober 2007 20:32

Tack för idag, det var trevligt, vaktmästeriet skötte du med den äran.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards