Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av miniu - 7 oktober 2007 22:23

Vaknade i morse och det var återigen dags för ett konstaterande att jag måste ordna balans i livet, så här kan jag inte ha det - och nu är det bråttom!

Om jag inte tar tag i detta kommer jag inom mycket kort att vara heltidssjukskriven med helt andra krämpor än nu, så det är verkligen hög tid att prioritera sig själv just nu, för jag vill inte hamna där igen.


Jag är ständigt "på" och aktiv i mitt egna liv. Högsta önskan är att någon klipper av mina känslospröt för en stund, så jag kan leva utan att behöva ha känslor... för just nu är mina känslor jobbigare än någonsin.


Ikväll blev det ett Ki Balans-pass på F&S, ett riktigt skönt pass som fick mig att bli riktigt avslappnad och känna kroppen. Min kropp är ruggigt stark just nu, kanske inte såååå konstigt med tanke på att jag maxar träningen. Även den starka kroppen hade spänningar kände jag, så nu är det nedvarvning och kroppskännedom som gäller.

Ki betyder kraft på japanska och är en lugn träningsform med
inspiration från yoga, qi gong, pilates, grounding, basal kroppskännedom och olika avslappningstekniker.
Ki balans är frigörande och avstressande träning.
Med sköna och naturliga rörelser tränas balans, rörlighet, avspänning, koncentration, andning, kroppskännedom och riktar fokus mot upplevelsen i den egna kroppen.


Nu är det skärpning och allvar som gäller, och full fokus på mig själv...

Av miniu - 7 oktober 2007 21:42

Tack alla ni som gjorde gårdagskvällen på Högre Höjder till just en sådan kväll jag hade hoppats på. Ville samla mina nära & kära till någonting trevligt, en höstbuffé, och jag tycker det var riktigt trevligt.

Kvällen inleddes med en bubbeldrink med smak av kokos och jordgubb, riktigt god och kommer göras igen.

Buffén bestod av:

  • Gravad lax med hovmästarsås
  • Rökt lax med krämig äppelsallad
  • Rökt sik med romcremé
  • Kantarellpaj med pesto av soltorkade tomater
  • Getostpaj med rostade pinjenötter och rosmarinhonung
  • Vegetarisk paj
  • Lufttorkad skinka
  • Tjälknöl
  • Taleggio med fänkålsmarmelad
  • Kyckling drumsticks chili
  • Bbq kryddade kamben
  • Bulgursallad med spetskål och äpplen
  • Kall potatissallad med rödbetor, paprika, lök, körsbärstomater

Till det serverades det ett riktigt gott rött till, ett av mina favoritviner - ett mjukt Syrahvin till det. En brownietårta med en kaffedrink till för dom som ville ha det.


Saknade några... men gladdes åt er som var där. Tack för en trevlig kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards