Alla inlägg den 25 oktober 2007

Av miniu - 25 oktober 2007 21:05

En underbar höstbukett var det någon som tyckte att jag behövde!

TACK!


... och i buketten låg det ett minst lika underbart kort. Vilket pyssel att få upp kortet till blomaffären som kunde leverera det, men jag är inte förvånad - du går genom berg för att lyckas, och idag lyckades du med att få mig varm!


Tre gånger har jag raderat texten jag vill skriva till dig här Figge, men jag får helt enkelt inte fram något som känns bra utan att det ser konstigt ut. Vår vänskap är speciell och det är bara framtiden som kan utvisa hur den blir, men jag har mina farhågor men jag har också ett hopp...


Jag går till sängs med ett virrvarv av känslor i natt.

Av miniu - 25 oktober 2007 12:35

... av att vara den allt hänger på, är en känsla jag upplever många gånger - så även nu.

Alla kommentarer om hur det är på jobbet är totalt överflödiga, det kan bara upplevas live. Och vill man uppleva baksidan av det, välkommen till frökens säng kring tre tiden på natten, för då vänds och vrids det, hur mycket de gröna vill sova - så går det inte.


En person på semester i tre härliga veckor...

En person hemma med vård av barn i en månad...

Dessa två personer utgör 2/3 av samma kompetens, sug på den karamellen ni!

Lägg dessutom till att vi väntar en ökning av projektet inom den närmsta veckan, och addera även att de två projekten jag kör parallellt behöver mig i nästa vecka...

Just ja, inlägget handlade just om känslan av att allt hänger på mig!


Rekrytera är alltså nästa fas - men jag ogillar verkligen att rekrytera åt mig själv. Gör det gärna och dessutom bra till andra, men till mig själv undviker jag det gärna. Tog ett bra beslut igår när det gäller att lägga bort rekryteringen på någon annan - ett rekryteringsföretag. Knappt 20 timmar efter vårt första möte är intervjuerna redan bokade.

Hur vi ska klara nästa vecka får stå i stjärnorna, för nu är det panik, och det gäller att hantera situationen mycket varsamt.


Ja, så står till till på Esplanaden då klockan snart passerat lunchtid och jag ska återgå till att skicka kallelser, och försöka formulera språket så att det är föreståeligt och inte allt för vänligt, för vi kollegor i tjänst (ja, vi är några styckna) konstaterande följande idag:

" Det råder ingen arbetsplikt i detta land" - och tack det märks...

Ovido - Quiz & Flashcards