Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av miniu - 1 oktober 2007 21:08

Så sitter man här då, nytränad och fit for fight för natten. En smoothie med massa gott och nyttigt i, så musklerna får gotta till sig lite. Lite extra protein och fruktos...


Hur svårt kan det vara för mig att kunna lita på någon fullt ut?

Hur svårt kan det vara för mig att inse att dåtiden inte får påverka framtiden?


Ena minuten står jag på höger ben...

Andra minuten står jag på vänster ben...

Fotfästet är stadigt, men backen gungar... min tillvaro gungar.

Hoppar på höger ben, hoppar på vänster och vet snart inte vad jag ska tro.


Vill så gärna tro...

Vill så gärna lita på...

... men det är svårt.


Livet kan bara förstås baklänges men måste levas framlänges

Av miniu - 1 oktober 2007 14:32

... men idag har jag flest!


Pensionär - somnade kring 22 och vaknade 5.30 Ingrid upplyste mig om att pensionärer brukar sova en stund på dagen också, så när jag började gäspa efter lunch så blev det en härlig powernap hemma.


Vaktmästare - den j*vla kaffemaskinen HATAR jag, och jag vill inte ens röra den. Dricker inte ens kaffe så jag borde väl förskonas från att ha med den att göra. Högra Handen har semester idag, och vem föll inte lotten på att tömma sumpbehållaren då? - jo, på mig. När jag väl tömt den förbannade sumpen och hälfen ramlade ner på golvet, så var spillbrickan full och äcklig och skulle tömmas. Perfekt att slaska på med när man har en vit tröja på sig... Irritation till max, och lägg dessutom till 25 personer som står och väntar på kaffe... En svart säck, en sop, massor av Torky och en ängels tålamod... så löste det sig.

 Vaktmästare Marre in action!


Datatekniker - "hur gör jag om jag vill ha bort en sida?", "kan man exportera det till en PDF?", "mitt USB funkar inte", "ska man skriva så här?"

Har sagt det förrut men det tål kanske att upprepas; datorer är toppen så länge dom fungerar, men när dom inte gör det så är inte jag rätt person att konsultera...


Ja, så ser första oktoberdagen ut på Esplanaden. Full action med andra ord... och jag längtar redan till fredag. Inte likt mig, för jag har sagt det att det gången jag kommer på jobbet en måndag och redan börjar prata om helgen, då är det dags att byta jobb - så det kanske är läge att göra det nu...



Ovido - Quiz & Flashcards