Alla inlägg den 17 oktober 2007

Av miniu - 17 oktober 2007 21:59

Vilken underbar känsla jag hoppar i säng med ikväll efter ett härligt bubbelbad med hela huset tänt av ljus, lite härlig musik i högtalarna och en total känsla av lugn...


Jag har verkligen njutit av hela denna dag och denna kväll, det var länge sedan sist!



Av miniu - 17 oktober 2007 17:52

Igår när klockan var 21 så låg jag på kudden. Stängde ner och gjorde kväll riktigt tidigt. Tände lite ljus och försökte bara att vara. Då... då... kom tårarna, inte av frustration som tidigare, utan av insikt.

Nu är det dags för nästa fas, och det är inte frustration, det är en lugn känsla av sorg...


Vaknade fem och var vrålpigg, upp och läsa tidningen och somnade om vid 6, inte lika pigg när klockan ringde 7.30 igen!


Onsdagar betyder att coacherna jobbar i annan stad och jag och Högra Handen Helene har placet för oss själva. Idag skulle vi ut på kundbesök.

Två riktigt lyckade kundbesök som resulterade i en rekrytering jag ska hålla i helt själv, och jag ser verkligen fram emot det! Ser fram emot att få vara i produktion lite mer.

Vi mellanlandade på Högre Höjder och drack lite kaffe, döm själv vilket kaffe eller rävgift om du frågar Helene som är mitt, och vilket som är hennes! En riktigt härlig lunch fick vi till också, och massor av nya ideer till kommande kundbesök vi ska boka in. En riktigt fin prospectslista ligger på mitt bord och väntar på att bli verklighet!


Efter lunchen var det dags att fylla på frökens hudvårdsförråd - nattcremen slut. Började på SPA Maskrosen där jag av gammal vana alltid handlar, men nu var det en ung totalt novis tjej som stod där och verkade helt tappad bakom flötet och gav ett väldigt dåligt intryck. Hon kunde inte alls svara på mina frågor och visste knappt vad det var hon skulle sälja, och vi talar inga billga saker heller. Jag vände helt enkelt på klacken och gick till deras konkurrent och spenderade tusenlapparna där...Sorry Susanne!

Ruinerad som vanligt, men nu är det påfyllt med serum, olja, ansiktsvatten och cream! Lite mineralmakeup blev det också. Slår som vanligt ett slag för I.D Make Up, perfekt om man inte vill se spacklad ut, och har en hud som inte gillar att täckas över att en massa skrot som täpper igen alla porer. Dyrt - men värt varenda öre, eftersom det är väldigt drygt och aldrig kan bli gammalt.


När jag klarade av betalningen och ordnade den butikens dagskassa var det dags för kontoret. Telefonen gick varm i eftermiddag och det var många förberedelser för morgondagens Jobbjakt som ska gå av stapeln. Nu är alla pressmeddelanden skickade och jag hoppas på (lagom) med uppståndelse kring det hela. Ett roligt delprojektet i projektet som jag hoppas slår väl ut för alla.


En riktigt härlig dag och jag känner att Helene och jag fick ny inspiration till jobbet och att genomföra den bästa jobbjakt vi kan!


Nu ska powerkläderna på, håret upp och fröken ut i spåret med Stina!


Ovido - Quiz & Flashcards