Alla inlägg den 22 oktober 2007

Av miniu - 22 oktober 2007 17:19

Värdering av huset idag...

Lägga om huslånen i veckan...

Gnälla i kön på Ica Esplanad...

Konstatera att modet inte ser klokt ut, och dessutom säga det högt...

Gå bakom ett par ungdomar och konstatera "vart är världen på väg?"


Ica-kort, pensionssparande, ITP-val, amorteringar, tilläggsförsäkringar, matlistor och veckoplanering... here we go!




Av miniu - 22 oktober 2007 13:38

Högra Handen Helene och jag var lite tidiga till ett kundbesök så vi stod ute i höstvädret och pratade om helgens bravader då jag plötsligt utbrister " Titta en brandbil"

Vi är rätt bortskämda med att se brandbilar här, eftersom Esplanden tydligen verkar vara en riktig potenshöjande tur för brandmännen att åka kring.


Hur som helst så ser vi att brandbilen påbörjar sin färd upp mot oss, och vi slänger vi ur och en och annan barnförbjuden kommentar. Brandbilen, ordentligt utrustad kommer närmare och närmare och Helene uppmanar oss att vi ska stanna där vi står, där har vi nämligen full utsikt över det som komma skall...

... och kommer gör det!


Brandingejörer i klädda sin mörkblåa mundering... och jag och Helene har full koll på läget.

Känner mig som Kalle 5 år som står med sin mamma och har upptäckt brandbilen han läst om i boken... men det skiljer några detaljer mellan mig och Kalle, ganska många om jag ska vara ärlig.


Plötsligt får dom syn på oss, två styckna som håller på att bryta nacken för att kunna ha fullständig koll... och då händer det - ena brandmannen vinkar till oss, med betoning på mannen, för han var nog klar för pension i nästa år, och han var inte riktig fokus för oss - just då!


Kanske räddade vi hans dag, för han räddade inte vår dag!



Ovido - Quiz & Flashcards