Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av miniu - 20 oktober 2007 18:54

  • Maten är i ugnen, en riktigt gourmetmat - planerad sedan länge...
  • Ett gott shiraz i glaset...
  • Ljus och värmeljus så långt ögat når på Högre Höjder, ute och inne...
  • Musik i högtalarna...
  • Pippifåglarna får en överraskning på fågelbordet imorgon...

Spelar ingen roll att jag fick ett jobbigt samtal vid lunchtid som kommer göra min jobbsituation om möjligt ännu värre till veckan, jag oroar mig, jag bävar... men jag njuter av livet som visar sig från sin ljusa sida här och nu ikväll.


Av miniu - 20 oktober 2007 10:20

Så var det då lördagmorgon. Hade ju själv tippat att mina gröna skulle vara igenslagna lite längre än till klockan 8, med tanke på att de gröna gjorde natt när klockan passerat halvfem - efter en trevlig kväll!


När Sundsvall övergick från dag till kväll hade jag och Titti intagit Spa Maskrosen för en helkväll. Med inplanerade behandlingar och kurbad, en hel del prat om livets öden och trevligt umgänge fick vi verkligen till en riktig fullträff till kväll. Jag hade bokat en riktigt lång helkroppsmassage som alltid, och det var så skönt även om jag vet att det kommer efter... mår alltid dåligt efter massage. Började dagen med att tanka upp rejält med vätska och fortsatte hela dagen och kvällen lång.

Jag som har en muskulös kropp brukar be att massagen görs med fokus på de stora muskelfästena i kroppen, så även denna gång. När massagen var klar fick jag frågan om jag var stressad och hade "mycket" nu, för hela överkroppen är ett enda stort spänt stycke, speciellt i axlar och nacke. Jag bytte ställning och massören gjorde verkligen ett toppenjobb för att pumpa upp de spända områdena. Resultatet lät inte vänta på sig, trots kalla kompresser så svullnade mina muskler upp, och en yrsel anlände.

Så nu är rådet att inte träna musklerna från triceps och uppåt på några dagar - och jag lovar, det behövs inte!


Vi stannade kvar på Södra Berget och åt middag där. För mig blev det lammfilé med soltorkade körsbär och varma tomater. Ett helt ok rött blev det till det. Efter middagen så intog vi Sky Bar och där var vi kvar till taxin kom vid halv tre tiden, och här är kvällen och nattens konstaterande:


I Sundsvall märks det väldigt väl om någon kommer från ett ytterområde, igår tror jag halva Liden, Indal och Matfors var på Södra Berget, kan ha varit en och annan Timrå-bo med, men tre trappor ner från oss, på dansgolvet. Det var nämligen dans igår... *ryyyyyyys*


 Ska tilläggas att det måste ha varit en invånare från Ytterhogdal som gick lös uppe i Sky Bar, för jag har då aldrig skrattat så mycket på väldigt länge. Han dansade i sandaler, jepp - i sandaler, med tubsockar i. Spiknykter dansade han själv, med tappert försök att smälta in bland andra, hela natten lång - utan en enda paus. För ett tillfälle tappade jag bort honom, då gick han för att hämta ett glas vatten, med takten kvar i kroppen, tro inget annat! När Boten Anna härgade i högtalarna, då samlade han kraft för att påbörja sin hoppsektion, karln stod och hoppade rakt upp och ner i fyra minuter, men lika lycklig för det. Egentligen ska man inte skratta, för det var tragiskt, men kvällen fyllde säkert en funktion för honom, frågan är bara vilken funktionen är.

Välkommen till "En annan del av Sky Bar"


... min andra del bestod av en drink i handen med trevligt sällskap, långt bort från Ytterhogdal!


Nu pågår morgonen som bäst på Högre Höjder, gårdagskvällen är lagd till handlingarna. Frukosten intas, bestående av fuccacia med lax, färskpressad blodapelsinjuice och massor av vatten.


Lyxlir säger många, vardagslyx och livskvalitet säger jag!





Ovido - Quiz & Flashcards