Direktlänk till inlägg 7 oktober 2007

Balans...

Av miniu - 7 oktober 2007 22:23

Vaknade i morse och det var återigen dags för ett konstaterande att jag måste ordna balans i livet, så här kan jag inte ha det - och nu är det bråttom!

Om jag inte tar tag i detta kommer jag inom mycket kort att vara heltidssjukskriven med helt andra krämpor än nu, så det är verkligen hög tid att prioritera sig själv just nu, för jag vill inte hamna där igen.


Jag är ständigt "på" och aktiv i mitt egna liv. Högsta önskan är att någon klipper av mina känslospröt för en stund, så jag kan leva utan att behöva ha känslor... för just nu är mina känslor jobbigare än någonsin.


Ikväll blev det ett Ki Balans-pass på F&S, ett riktigt skönt pass som fick mig att bli riktigt avslappnad och känna kroppen. Min kropp är ruggigt stark just nu, kanske inte såååå konstigt med tanke på att jag maxar träningen. Även den starka kroppen hade spänningar kände jag, så nu är det nedvarvning och kroppskännedom som gäller.

Ki betyder kraft på japanska och är en lugn träningsform med
inspiration från yoga, qi gong, pilates, grounding, basal kroppskännedom och olika avslappningstekniker.
Ki balans är frigörande och avstressande träning.
Med sköna och naturliga rörelser tränas balans, rörlighet, avspänning, koncentration, andning, kroppskännedom och riktar fokus mot upplevelsen i den egna kroppen.


Nu är det skärpning och allvar som gäller, och full fokus på mig själv...

 
 
Ingen bild

Ingrid

8 oktober 2007 08:20

Nu är det att fokusera på ditt inte och stärka detta, du är super stark fysiskt, det tvivlar jag inte alls på men själen behöver också sitt.
Kramis

 
Ingen bild

Stina

8 oktober 2007 08:31

Ja i dessa högpresterande tider fulla av inre negativ stress så är det klokt att ta en stund då man bara andas. Jag är dålig på det...och se hur det gick;0)
Vi får hjälpa varandra att hitta andningshål och peppa varandra att inte överanalysera allt och alla. Vi duktiga flickor faller såå hårt när vi i våra egna ögon inte lyckas. Men du, vi gör så gott vi kan och det räcker mer än väl för de allra flesta.
Hoppas att din jobbvecka börjar bra och att vi får till en prommis!
Kramen...

 
Ingen bild

Figgelito oroad

8 oktober 2007 08:40

Du säger det själv, det är allvar nu.
Ingen människa i världen är värd allt det du genomlider.

Du grejar det jag vet det, men du måste släppa taget för en stund och det är ovant.

 
M

M

8 oktober 2007 16:06

Balans och harmoni, det är precis vad du behöver, en mycket bra insikt tjejen.
Hitta tillbaka till ditt inre, och liksom bli
du igen.

Tack för senast också, det var jättetrevligt =)

Qram!

/ Malin

http://cruxansata.bloggagratis,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards