Direktlänk till inlägg 21 oktober 2007

Hjärtat...

Av miniu - 21 oktober 2007 18:03

Fick gå från middagsbordet, lägga mig på soffan, stirra in i väggen, dra upp knäna mot hakan, blunda...


Ibland griper det tag om mig, och helvete vad ont det gör då...


Om jag bara visste att det inte var en lek...

Om jag bara kunde lita på orden att det är inte är en lek...

 
 
Ingen bild

Ingrid

21 oktober 2007 18:10

Det finns ingen annan än du som kan få dig att lita på orden att det inte är en lek, bara du kan bestämma det. Jag är säker på att innerst inne så vet du vad som gäller.
Det måste vara en alldeles extra ordinär människa somn kan få dig att känna som du gör och handla som du gör, att få dig att vänta, att inte kunna ha full koll på läget, jag förstår att det smärtar
Kramen

 
Ingen bild

Stina

21 oktober 2007 19:44

Garantier har man aldrig vännen, men min maggropskänsla säger mig fortfarande att du kan lita på att det inte leks med dig denna gång! Förstår att det är jobbigt att vänta, speciellt när man (som du & jag) är av en otåligare människotyp som vill ha koll på läget. Vem vill inte det!? Att dessutom inte veta riktigt vad man har att vänta gör naturligtvis tillvaron ännu mer frustrerande. Jag tänker på dig...

 
Ingen bild

Figgelito

21 oktober 2007 21:27

Och vad ska man svara fröken på ett sådant inlägg?!
Mina tankar är med dig och du vet vad jag har sagt.
Livet utmanar dig, utmanar du livet?

Slå på mobilen, har ringt dig hela dagen.

 
Ingen bild

Figgelito igen

21 oktober 2007 21:44

Poet är jag inte men jag hörde Ugglas nya och kom att tänka på dig, tänkvärd text.

På pojkarnas lista, står du högst i topp
Men blir bemött som du vore trash.
För killen som har snott dig på höga belopp,
Vill inte ha nån fru, bara cash.
Han e en sån man, som sol-o-vårar.
Tar allt du har .
Sedan, blir du, lämnad i tårar
Utan någonting kvar.

Du, du e du e för fin. Du e, du e. Du e för fin för det trash du gillar,
Varför ska du kasta pärlor åt svin?
Du e du e för fin. Du e, du e. Du e för fin för så fula killar,
Sluta upp att kasta pärlor åt svin.

Din före detta kille var av samma sort,
han var en riktig gris, som bedrog.
Dom elaka ryktena skratta han bort,
tills att du såg bevis, o fick nog.
Sen kom, han som gick på tabletter. Kaffe o cigg.
Han var, din blott, enstaka nätter.
För ett risigt ligg.

Du, du e du e för fin. Du e, du e. Du e för fin för det trash du gillar,
Varför ska du kasta pärlor åt svin?
Du e du e för fin. Du e, du e. Du e för fin för så fula killar,
Sluta upp att kasta pärlor åt svin.

Ta mig, ta mig istället. Jag vill och kan.
Gå med, dig till kapellet.
Som en riktig man.


 
Ingen bild

Miniu svarar

21 oktober 2007 22:50

Ingrid; Ja, vad ska man säga på det. Vet helt ärligt inte vad det är för människa, men jag försöker verkligen att ge situationen en chans, men det smärtar riktigt rejält vissa stunder.

Stina; tack vännen, du har varit med hela vägen och förstår verkligen. Jag tvekar vissa stunder, och nu är det en sådan stund.

Figge; Vilken poetisk sida du visade, men det var ju inte du som var poet. mmm, han har fått till en bra text. Och vad gäller utmaningen så tar jag den, men det är jobbigt att utmana livet, men jag gör det.

 
Ingen bild

Ingrid

22 oktober 2007 10:12

Kan denna väntan vara värd all smärta?
Är personen i fråga värd all din smärta?
Kramen

 
Ingen bild

Miniu svarar

22 oktober 2007 13:02

Ingrid; ingen på denna jord är värd min smärta. Detta handlar helt och hållet om mig och min förmåga att hantera detta, och nu vill jag ge SITUATIONEN en chans!

 
Ingen bild

M

22 oktober 2007 16:31

Jag tror att det är väldigt viktigt för Dig just nu att du håller fast vid ditt beslut och inte ändrar dig, för när du genomfört det, så har du Lyckats. Oavsett vad resultatet blir - så har du lyckats med det som var ditt mål, att Våga vänta och låta tiden utvisa hur det blir. Om du inte håller dig till planen utan ger upp - så får du kanske aldrig veta hur det blir, och du har heller inte lyckats med det som var din "uppgift" , dvs att just Våga Vänta! Det här kommer alltid att vara en del i din personliga utveckling tror jag.
Och som vanligt - du vet att du har mitt fulla stöd, jag tror på dig tjejen! Du KAN !
Och du gör alldeles riktigt som ger situationen en chans!

 
Ingen bild

Figgelito

22 oktober 2007 20:10

M´s inlägg var ett av de klokaste jag läst på mycket länge. Exakt så är det min vän.

Tänker på dig och förstår din smärta mer än någonsin.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards