Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

I väntans tider...

Av miniu - 26 oktober 2007 11:19

Någon väntar på mina kramar...

Jag väntar på någons kramar...


Tänk om det vore så enkelt...

 
 
Ingen bild

Figgelito

26 oktober 2007 13:31

Kan man annat än att vänta på dina kramar när man väl fått äran att få Johnssonkramar?!

Och du väntar, säger det jag tidigare sagt men det tål att upprepas: du behandlar någon kungligt. Respekt!

 
Ingen bild

SFI maffians medlem

26 oktober 2007 14:40

Mitt i alla väsentliga och spännande frågor som skatteutredningar och annan "torr" rådgivning, blir jag splittrad av att vilja läsa din blogg. Jag vet hur du känner och du vet hur jag (och min jämngamla kompis I.) känner för olika frågor (kryptiskt uttalande, typiskt för mitt yrke). Jag respekterar dig för dina beslut, de är oftast kloka. Jag vet också att du har en utpräglad rättvisekänsla, är riktig rättvisekämpe sedan dagis.
I likhet med Ingrid känner jag också sympati för Figge, för det han skriver i bloggen.

 
Ingen bild

Miniu kommenterar

26 oktober 2007 15:19

Figge har skaffat sig en fan-club ser jag. Bara att gratulera!
Sticker väl ut hakan och säger; sätt en diamantprydd vacker ring på mitt vänstra ringfinger så skulle alla vara riktigt lyckliga, utom jag själv!
Over and out!

 
Ingen bild

SFI maffians medlem

26 oktober 2007 16:41

Jag tror att du har missuppfattad mig, och det har vi också pratat om. Det handlar inte om det, om fan-club. Men man kan ha empati, vilket jag i det fallet har (brukar sakna det annars) och känna med någon. Jag känner med dig, jag känner med Figge.
Det ena utesluter inte det andra.
Du är mig närmast och jag kan bara se och känna vad du går igenom men jag kan inte och vill inte påverka dig och det är inte min avsikt att påverka dig heller, trots att jag kommer från ett hem med matriarkalisk kultur.

 
Ingen bild

Figgelito

27 oktober 2007 17:00

Jag tror så här; vi ser alla i din närhet vilka oerhörda uppoffringar du gör för att hantera situationen. Vi vet också vilken situation du är satt i. Väldigt få och då betonar jag verkligen FÅ, skulle acceptera läget. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, du behandlar någon kungligt och det är också det som är det unikt fina med dig - du har den förmågan att ge det en chans.
Vi i din omgivning ser hur du mår av allt detta och jag ser även styrkan och den fina respekten som du ger den lycklige.

Kärlek kan inte köpas och jag kan inte köpa dina känslor, inte ens med diamanter och ringar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards