Direktlänk till inlägg 25 april 2007

Okej, man kanske inte ska skriva sådant...

Av miniu - 25 april 2007 21:22

... och namnge företag osv, men jag är såååå arg att jag nästan kokar. Idag för fjärde gången begav jag mig mot Marinas Dam i Skönsberg för att kolla in lite kläder. Ni som är från trakten tänker säkert... Marinas - där finns det ju bara tantkläder och ja, ni har rätt, men... dom säljer även ett av mina favoritklädesmärken. NP Collection, som inte säljs någon annanstans i Sundsvall. Brukar passa på att köpa i Stockholm när jag är där... men nu har jag inget planerat dit.


Marinas anses av många vara den bästa damklädesbutiken i stan, med den extremt goooooda servicen, som är personlig och så goooood så... i helvete heller!


Idag är det den 25;e så jag visste att det skulle vara mycket folk där och passade därför på att åka strax före 16. När jag kommer dit möts jag av fyra eller fem, glömde att räkna, expediter eller säljare eller vad man ska säga. Tre av dessa var upptagna med damer över 70 år och dom hjälpte till att hitta pliserade kjolar och kavajer med axelvaddar och hela fadderullan. Säkerligen kommer tanterna att köpa det dom föreslår, och bär in, bär ut, tar fram, springer på lagret, dom är helt till sig. Tanterna köper säkerligen som sagt kläderna, men kanske bara toppen för 199:- eller om dom har tur, så blir det kanske halsbandet också...


Jag har ännu inte blivit hejad på vid dörren, och har aldrig blivit under mina tre första besök heller. Men jag har gett dom en chans till, och en till... för alla säger ju att dom har såååå bra service sååååå...

Vid dom tidigare gångerna så har jag alltid hittat något, tagit med mig till provhytten, fortfarande ingen som hejat på mig, noterat mig, frågat om jag vill ha hjälp eller inte. Ingen som hjälper mig när jag vill byta storlek eller färg dom tidigare gångerna heller.


Men... eftersom kläderna är fina och kvaliteten outstanding på NP så har jag tagit på mig byxorna, skorna och ut och hämtat en ny storlek och börjat om proceduren igen...utan att någon av de flertalet kärringarna har noterat mig. När jag väl hittat de plagg jag vill ha brukar jag gå fram till kassan, och då jäklar blir det liv i luckan när dom ser mig med min klädeshög. Handlar alltid flera plagg, och NP är inte billigt, så det blir fyra nästan femsiffriga belopp jag betalar där, för den såååå trevliga servicen såååååå. Har man tur får man ett hejdå när man kliver ut.


Idag... var det helt tyst från det att jag kliver in i butiken tills dess att jag gick ut, inte ens ett hejdå fick jag. Jag förstår inte, visst jag är garanterat 25 år yngre än medelåldern, men jag handlar friskt för flera tusenlappar varje gång jag är där - nu är det slut på det.


Jag blir så förbannad och arg, och ska nog ta och ta med detta blogginlägg till mina kursdeltagare som läser till butikssäljare. Aldrig att jag vill se någon av mina deltagare behandla kunder så där... aldrig!

 
 
Snigla

Snigla

26 april 2007 15:24

Va tråkigt :( tur att jag inte gått och handlat där... jag irriterar mig på sånt. De ska iaf fråga.. även om man inte vill ha hjälp!!

Hatar snobberier och nochalanta stilar..alla människor som jobbar i serviceyrken ska faktiskt ge service också.. och allra helst till återkommande kunder (oavsett ålder, kön, storlek eller annat)..

Helt rätt att namnge företag som behandlar folk illa.. det är en del av vitsen med internet.. dela med sig av erfarenheter ..onda o goda..

MVH Sandra

http://snigla.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards