Direktlänk till inlägg 28 oktober 2007

Några timmar till...

Av miniu - 28 oktober 2007 15:18

... kan jag springa runt här i vilka urtvättade kläder jag vill och lyssna på Le Marc som ekar ur högtalarna.


... kan jag ligga och mysa i bara mässingen i världens bästa säng, utan att tänka på vad klockan är.


... kan jag välja vad jag vill svara i telefonen.


... kan jag springa runt helt omakead, utan att behöva bry mig om att ögonen är söndergråtna.


... kan jag bara sätta upp håret i en toffs och strunta i att det inte glänser.


... kan jag strunta i att underkläderna matchar, bara dom fyller sin funktion.


... kan jag ta en banan och en dubbelespresso till kombinerad frukost/lunch och strunta i näringsvärdet och allt av värde är överhuvudtaget.


... kan jag strunta i att le, bara fortsätta känna mig sådär förbannat ledsen.


... kan jag titta ut över ett upplyst Sundsvall, dra en djup suck och strunta i att hålla tillbaka tårarna.


När dagen blir morgondag

... måste jag däremot se till att kläderna är matchade och så där perfekt preppy.


... och att jag kommer upp utvilad ur världens bästa säng, i god tid innan morgondagens telefonmöte så jag kan kvittra och låta engagerad.


... så att dom som ringer till mig får det svar dom vill höra, på det sätt dom vill höra, pigg och glad och med bra svar som passar rätt i munnen.


... efter ansiktsrengöringen blir det några droppar apdyrt serum, en återfuktande dagcream, en concealer, en foundation, en high lighter, några drag med ett solpuder, mirakelmascara från Lancome som gör de pigga ögonen ännu mer pigga och sensuella. Några droppar utvald parfym matchar den utvalda bodylotionen som återfuktat kroppen under natten. På med diamantsmyckena och smile...


... håret är tvättat i exklusivt schampoo som har samma doft som balsamet för färgat hår. En klick stylingprodukt åker in i håret och fram åker fönen och torkar de miljarder hårstrån som blir allt längre och längre. I med ett fukt och värmebevarande serum som gör plattångens slitage mindre. Lite långhårsvax åker i på topparna och en lätt touch med sprej så skiner och glänser håret hela långa dagen.


... underkläderna är matchade in i absurdum. BH-modellen är noga utvald beroende på klädvalet, allt ska sitta på plats, inte för mycket, inte för lite.


... frukosten är näringsrik och består av en perfekt mix av kolhydrater och proteiner. Färskpressad juice avslutar den näringsriktiga måltiden som är så väldigt varierad och ordentlig.


... leendet kan jag ta på så snart trenchcoaten är på, mobilen i handen, headsetet ikopplat - here we go!


... jag tittar ut över ett upplyst Sundsvall, biter ihop, blundar ett ögonblick och vägrar låta tårarna segra.


Idag är jag så förbannat ledsen... det är ingen bra dag idag!

 
 
Ingen bild

Sten

28 oktober 2007 21:46

Vännen... jag undrar massor vad det är som händer där uppe på Högre Höjder nu... vad det det är för något som gör dig så där lessen som du skriver i din annars så glada levande blogg... nu blir du nog rasande arg på mig men ikväll har jag tänkt att det kanske är läge för dig att rent av byta befattning på arbetsplatsen, fast jag förstår hur bra du trivs med just det jobbet du har. Man får ju inte "manipulera" andra, men jag tänker i alla fall att något i ditt liv behöver _förändras_. Jag är faktiskt riktigt rejält orolig för dig...

Av Sten

 
Ingen bild

Figgelito

29 oktober 2007 08:16

FAN Tjejen låter inte bra!!!
Du är bäst som klarar detta och jag är övertygad om att resultatet blir det bästa du blir en ännu bättre människa.
Lunch på Sture på onsdag?

 
Ingen bild

Ingrid

29 oktober 2007 10:22

Låter inte bra, men kanske det är så att du ska igenom detta för att komma ut på "andra" till något helt annat. Det är ju trots allt livet det handlar om, du och de människor du älskar lever och det är viktigast.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards