Direktlänk till inlägg 7 januari 2008

Grå lycklig måndag!

Av miniu - 7 januari 2008 20:23

Så kom då måndagen med slask och plask.

Ni vet, en sådan där måndag som inte lämnar något minne efter sig, allt känns som vanlig.

Mailboxen segade...

Telefonen ringde...

Almanackan började fyllas på...

Mötestider bokades...

Inläsning...

Förberedelser...

En sådan dag då salladen smakade som sallad brukar smaka.

En sådan dag då alla pensionärer som vanligt trängdes på Ica vid lunch.

En sådan dag som middagsmaten som vanligt blev lördagens rester.

En sådan dag som folket på stan såg sig likt ut.

En sådan vanlig grå måndag helt enkelt som inte bjöd på några större överraskningar mer än att jag fick ett bryt på fackombudet som jag ska MBL-förhandla med, just det ja, men det är ju ingen överraskning, mer ett konstaterande!


Kvällens pulspass var en riktig fullträff, och om jag tyckte att passet var bra nu, efter första gången, så kommer jag inta någon form av halleluja-stämning om några veckor eftersom alla pass behöver några veckor på sig för att mogna.

Det grymma ögon-candyt på gymmet var sig likt, heeeelt okej att vila ögonen på ett tag om jag säger så.


Ja, det blev en måndag som så många andra veckor.

Nu har jag tagit en het dusch, med kandilabern tänd, spottarna i badrummet härligt nersoftade, golvvärmen som värmde tassarna, musiken i högtalarna, filten i soffan, ljusen tända på bordet, tuplanerna i sina vaser, all jul bortplockad och mitt obligatoriska glas med citronvatten.

En grå lycklig måndag med andra ord...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards