Direktlänk till inlägg 5 december 2007

Kudden över huvudet - jag skäms!

Av miniu - 5 december 2007 21:18

Idag var det dags igen. Bonde söker fru, och skratta bäst som skrattar sist. Tillhör verkligen inte my cup of tea av tv-tablån om man säger så.


Ikväll hade jag ju badat och verkligen lagt mig till rätta, nybadad, krypit ner under filten och bara njöt. Och då dök han upp - Fredrik!

Då måste jag helt sonika ta bort en av kuddarna som jag har under huvudet för att placera den över huvudet, för jag blir så generad, det blir så fel.

Stackarn! Jag tycker såååå synd om honom, eller gör jag verkligen det?

Jag tycker nog mest att det är tragiskt. Stackarn, det märks så väl att han aldrig haft en tjej. Jag har full förståelse för hur nervös man kan vara när man dejtar och jag kan skriva under på att det är ett jäkla spel som borde skrotas just dejtingspelet där man ska göra si och så, men inte ditt eller datt. Nog om det, hur nervös man än är så tar Fredrik verkligen priset i att inte veta. Alla försök han gör blir så fel...

  • Rosenblad ska inte strös på en platsmöbel där man glömt duken...
  • En candlelight dinner ska inte bestå av toast och cola...
  • Man kan inte hålla om någon och stå en meter bort...
  • Man kan inte flytta sig närmare någon och lägga armen om, utan att vara nära med kroppen...
  • Säger man godmorgon på sängen, så ska man få en puss också - det hör till...

Stackarn... han har så mycket att lära, så mycket att utforska och upptäcka!


 
 
Ingen bild

Figgelito

5 december 2007 21:45

Jag hamnade av en slump framför kvällens avsnitt jag med. Verkar vara populärt bland kvinnofolket ;)

Nog har Fredrik ett och annat att lära vad gäller kvinnor och vad som går hem hos er.
Måste ändå säga att det är för väl att han inte dejtar dig.
Du som går igång på självsäkerhet, manlighet, utstrålning, blickar, busighet. Där har Fredrik ingenting att hämta.

Men Fredrikar verkar gå hem hos Miss, så kanske Bonde-Fredrik ska göra ett försök, han har i allafall namnet för sig. Hade han dessutom varit av årgång -72 då hade det varit klart!
Du skulle säkerligen lära honom ett och annat, för du är spännande att dejta, du gör det med stil och klass.
Våra dejter ligger djupt inlindade i mitt hjärta Skatt.

 
Ingen bild

Ingrid

6 december 2007 07:34

Jag skäms lite men det är mest tragiskt, det är synd om killen Fredrik, finns det ingen i hela Laholm som kan tala om hur man gör!!!!
Stackarn.
Dessutom blir jag arg är när en kille säger att han är nöjd med en tjej, vadå nöjd, drummmelkille.
Så fint du har det hemma, vilken välkomnande entré.
Kramis

 
Ingen bild

Tomas

6 december 2007 08:58

Hahah Figge då! Tror nog att du är lite sotis att det inte är fler dater inbokade i din filofax :0)
Årgång -72 jasså är det populärt hos dig M? Men det är klart det är en väldigt bra årgång om jag får säga det själv.

 
Ingen bild

Miniu svarar

6 december 2007 13:31

Figge; Tack för dagens skratt! Klurar vidare på om han är ett objekt för mig, han har ju åldern mot sig och namnet för sig.
Självsäkerheten som triggar Miss är som bortblåst...
Och du... jag kommer också alltid minnas våra dejter, ingen kan ta i från oss våra minnen.

Ingrid; Ja, visst är det tragiskt. Jag låg och vred mig i soffan igår och kände mig så obekväm.
Visst blev det fint på entrén. Såg din köksmatta, den blev också jättebra!

Tomas; Tror att du har rätt. Och du har rätt att årgång -72 är helt perfekta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards