Alla inlägg den 14 december 2007

Av miniu - 14 december 2007 13:15

Om 45 minuter är det dags för avslutning och intygsutdelning för de otroliga deltagare som genomgått vår butikssäljarutbildning!

Som projektledare för den är man dagen till ära väldigt stolt. De allra flesta kommer redan på måndag att gå till sitt jobb, som butikssäljare. Det är dagar som denna man känner att det jobb man lägger ner faktiskt ger nytta. Utan min bästa högra hand hade det inte gått! Vi har gjort det igen, tredje kullen går ut med strålande gnistrande resultat. Jag vet att deltagarna själva har gjort det största jobbet själva, men vi har funnits där med kunskapen och verktygen. Idag är vi stolta!


Högra Handen har tagit semester och åkt till Stockholm så det blir jag själv som får stå där och läsa det tal jag skrev i otaliga timmar, för att kunna ge varje person ett klokt ord på vägen. Det brukar vara några tårfyllda ögon, och jag tror att det blir tårar idag också.


Idag kom också samtalet som fick oss att jubla - vi ska köra ytterligare minst en utbildning av samma sort. Det känns som att all kvalitetssäkring, allt slit, alla samtal, alla diskussioner - äntligen gett resultat. Ni ser blicken i våra ögon va? Vi siktar vidare och efter nyår kör vi igen!


Helgmaten bestående av parmaskinka, pata negra, camembert, Tallegio, Ciabatta, Pinot Noir, take a way-thai, Hummer, Veuve Cliquoet är inhandlad nu på lunchen och känns som väldigt passande för en helg som är avsatt endast för mig och mitt hjärta. Ett hjärta som haft ett alldeles för högt tempo när det gäller yrkesliv och privatliv, ska nu i helgen få ta igen sig lite...

Massor av bokläsning, musikstunder, promenader och sköna bad ska få fylla min helg. En helg jag riktigt ser fram emot..

Ovido - Quiz & Flashcards