Alla inlägg den 22 december 2007

Av miniu - 22 december 2007 23:47

Kärleken övervinner allt, känns som en passande rubrik en natt som denna.

I kväll skulle jag och Figge gå ut och äta, siktet inställt på Casiopeija, men när det kom till kritan kände vi oss båda lite slitna efter gårdagskvällen och natten, så det blev en tur till CityGross, färska räkor, en hummer, pepparkakor, roqueford, vindruvor, kex och annat smått och gått inköptes och därefter blev det en kväll på Högre Högre.

Som alltid med Figge så stämde allt, och jag fick tre paket också - tre julklappar!

Jag fick två champagneglas av Efva Attling med en ring på vardera fot där texten "Amor vincit omnia" stod ingraverad.

En champagnehink fick jag också...

Och nya boxen med Grey´s Anatomy, så nu ska det njutas av Patrick Dempsey i jul, och dessutom i vit rock....*orgasmvarning*

En jättetrevlig kväll verkligen. Jag är så innerligt glad att jag får ha dig kvar som vän Figge. Bara tiden och stjärnorna vet fortsättningen...


En helt under underbar avslutning på en dag som kanske inte var den underbaraste dagen jag upplevt. Vaknade något bakis, och gav mig på att diskutera jul- och nyårsplanerna, något jag INTE skulle ha gjort. Kommunikation tillhör inte min släkts starka sida, kalla det kulturellt arv, rädsla, brist på självkänsla, konflikträdsla eller något annat - men all lust till att ordna det mysiga nyårsfirandet jag sett fram emot, försvann på en timme. Återstår att se hur jag löser nyårsafton.

Blev ledsen i hjärtat efter diskussionen och bävar för julen. Det var inte så här det skulle vara, men det är så här det blev...

Allt hade gått att lösa med öppen och rak kommunikation, men det är tydligen både farligt och obehagligt, något som man skyr som pesten.


 Övervinner kärleken verkligen allt? Jag har väldigt svårt att tro det just nu...

Ovido - Quiz & Flashcards