Direktlänk till inlägg 14 december 2007

We did it again - vi siktar vidare!

Av miniu - 14 december 2007 13:15

Om 45 minuter är det dags för avslutning och intygsutdelning för de otroliga deltagare som genomgått vår butikssäljarutbildning!

Som projektledare för den är man dagen till ära väldigt stolt. De allra flesta kommer redan på måndag att gå till sitt jobb, som butikssäljare. Det är dagar som denna man känner att det jobb man lägger ner faktiskt ger nytta. Utan min bästa högra hand hade det inte gått! Vi har gjort det igen, tredje kullen går ut med strålande gnistrande resultat. Jag vet att deltagarna själva har gjort det största jobbet själva, men vi har funnits där med kunskapen och verktygen. Idag är vi stolta!


Högra Handen har tagit semester och åkt till Stockholm så det blir jag själv som får stå där och läsa det tal jag skrev i otaliga timmar, för att kunna ge varje person ett klokt ord på vägen. Det brukar vara några tårfyllda ögon, och jag tror att det blir tårar idag också.


Idag kom också samtalet som fick oss att jubla - vi ska köra ytterligare minst en utbildning av samma sort. Det känns som att all kvalitetssäkring, allt slit, alla samtal, alla diskussioner - äntligen gett resultat. Ni ser blicken i våra ögon va? Vi siktar vidare och efter nyår kör vi igen!


Helgmaten bestående av parmaskinka, pata negra, camembert, Tallegio, Ciabatta, Pinot Noir, take a way-thai, Hummer, Veuve Cliquoet är inhandlad nu på lunchen och känns som väldigt passande för en helg som är avsatt endast för mig och mitt hjärta. Ett hjärta som haft ett alldeles för högt tempo när det gäller yrkesliv och privatliv, ska nu i helgen få ta igen sig lite...

Massor av bokläsning, musikstunder, promenader och sköna bad ska få fylla min helg. En helg jag riktigt ser fram emot..

 
 
Ingen bild

Malin Z

14 december 2007 16:30

Och som vanligt låter dina helger helt underbara, och det du skriver är så klokt. Själv är jag ganska nöjd med min tillvaro just nu. Har ett helt annat lugn idag än för ett år sedan, efter att fått känna på den välkända "väggen".
Tyvärr är vi ju nu inne i en period med mycket stress inför jul. Själv har jag familj, och inte nog med att det är jul utan 2/3 av familjen fyller även år i december :-)
Har lärt mig att hitta genvägar att inte ha så höga krav, men det är ändå så lätt att bara dras med i all stress... Nyfiken, hur gör du?
Du har inspirerat mig med dina helger, försöker verkligen att göra alla tråkiga saker, typ städning och handling i veckorna för att kunna njuta så mycket som går på helgerna mellan dotterna ev. aktiviter.

 
Ingen bild

Figgelito

14 december 2007 21:39

Snobbhelg kallas det med andra ord än dina!!!
Du är värd att snobba på i helgen.

Lev väl i helgen och ta hand om det kantstötta hjärtat.

 
Emelie

Emelie

14 december 2007 21:53

Det har varit helt underbart att gå denna utbildning. Jag hade gärna haft dig lite mer. Du verkar vara en go människa. Första gången jag såg dig på infomötet på ams så tyckte jag att du verkade vara en sådan stark människa. Du blev snabbt en förebild.

http://aemelih.blogspot.com

 
Ingen bild

Miniu svarar

15 december 2007 16:31

Malin; Va roligt att jag insprierar dig till att försöka njuta. Det är så nytt för mig att kunna njuta, men det är något jag verkligen prioriterar. Är man en högproduktiv person så är det viktigt att man hittar möjlighet att också tanka återhämtning. Under min tid på väg tillbaka till livet så funderade jag mycket på detta med hur arbetslivet och privatlivet någonsin ska kunna kompa varandra. Nu vet jag att det inte handlar om antalet arbetade timmar, det handlar om återhämtning. Att hämta kraft, att hämta styrka, att bara vara. Jag har ganska nyligen börjat få den ron i kroppen att kunna njuta och hämta kraft, och den resan är väldigt spännande att få uppleva. Varje stund av njutning känns som den största gåvan jag kan ge till mig själv.

Ja, nu är det verkligen stress. Själv känner jag av den stressen mesta dels på jobbet, allt som ska göras klart i tid. Planering är A och O för mig för att slippa stress.
Det är roligt att läsa att du hittat genvägarna till att inte behöva dras med i stressen, jag tror vi får nog av det ändå!

Figge; Jepp, det kanske är en snobbhelg då! Lika underbar för det!

Emelie; Tack för dina ord. Det värmer. Jag läste din blogg igår och den var stark. Jo, jag är nog stark jag också, men även den starkaste människan måste få vara svag ibland. Välkommen tillbaka!

 
Ingen bild

Sten

15 december 2007 21:05

Miniu, hörru... det fina du skrev i svar till Malin är det klokaste kloka jag läst på många många många år... skönt att se att du är "på väg". Jag blir alldeles varm inuti för din skull när jag läser om den förändring du är med om :-). Och jag blev glad, jätteglad, när jag såg på chatten att du ändrat "efterstreckare" där. Heja dig tjejen!

 
Ingen bild

Stina

16 december 2007 09:55

Häftig känsla att ni har hjälpt så många att återfå tron på sig själva och gett dem verktygen och möjligheten till att få "in en fot", för det är ju som bekant det klurigaste om man saknar kontakter.
Stort grattis från mig, som vet vilket jobb som ligger bakom...
Kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards