Direktlänk till inlägg 18 december 2007

Vad tror ni om det här?

Av miniu - 18 december 2007 18:58

Att nu, en helt vanlig tisdagskväll, krypa ner i ett hett bubbelbad med ett glas Pol Roger eller Lanson, en nougatpralin, en tidning och mig själv?

Lite peeling, nagelgenomgång, ansiktsmask och massor av ljus tända och Michael Bublé i högtalarna?

Därefter krypa ner under en filt och titta på en film, med ro-känslan kvar och kanske ge sig på ytterligare ett glas bubblande druvor och en pralin till, vad tycks?


Jag tycker att det låter ypperligt, och det ska bli verklighet nu!

Tre arbetsdagar kvar nu, och det är fortfarande en härlig känsla i kroppen, en känsla av lugn och ro, och längtan efter julen, efter lugnet, att få rå om mig själv och slippa alla måsten för ett tag.


Nu är det tre riktigt hektiska dagar kvar innan jag på fredag får dela kvällen med tjejerna då vi ska göra stan osäker. Låter mycket värre än det är, men en mat- och vinupplevelse ska det bli.


Jag andas med magen, jag känner alla djupa antag som fyller lungorna med luft och min själv med lugn - det är så förbannat skönt att få känna det igen!


Att julklapparna inte är klara...

Att jag troligen åkt på urinvägsinfektion eller något annat jävulskap...

Att hemmet inte är städat...

 ... känns som mycket små detaljer i det stora sammanhanget!

 
 
Ingen bild

Malin Z

18 december 2007 19:19

Låter helt uuuuuunderbart...
Skulle gärna ta efter, men saknar badkaret :-( Har istället fått njuta genom att titta på dotterns klass julspel, satt verkligen med ett leende och njöt. Något man fått lära sig då det även hos mig inte är färdigt inför jul, klappar och städning...

 
Ingen bild

Figgelito

18 december 2007 22:35

Övergett Gula Änkan och Moet nu?

Anser att du ska söka för ev urinvägsinfektion. Alt att du väntar till lördag för fullständig ordination :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards